Kymmenen urheilijaa nimetty haulikon EM-kilpailuihin
13.5.2014 klo 12:00

Trap-ampuja Satu Mäkelä-Nummela. Kuva: Kari Kuukka

Suomen Ampumaurheiluliitto on nimennyt kymmenen urheilijaa haulikkolajien EM-kilpailuihin, jotka järjestetään kesäkuussa Unkarissa. Kahdeksan trap-ampujaa voi antaa lisänäyttöjä Kazakstanin maailmancupissa, joka alkaa viikonvaihteessa Almatyssa.

Haulikkolajien EM-kilpailut ovat 16.-27. kesäkuuta Unkarin Sarlóspusztassa. Ampumaurheiluliiton hallitus nimesi maanantaina pitämässään kokouksessa kisoihin kymmenen urheilijaa. Skeetiin nimettiin kuusi urheilijaa, trapiin yksi ja kaksoistrapiin kolme.

Miesten ja naisten trapissa voi antaa lisänäyttöjä Kazakstanin Almatyssa viikonvaihteessa alkavassa haulikkolajien maailmancupissa. Miesten trapiin osallistuu viisi suomalaismiestä. Unkarin EM-kisamatkaan vaaditaan vähintään tulosta 118. Almatyssa kilpailee jo EM-joukkueeseen nimetyn Satu Mäkelä-Nummelan lisäksi kolme naista. EM-valinta edellyttää vähintään tulosta 68.

Joukkueeseen voi nimetä kolme urheilijaa lajia kohden. Jos kaikki ampuvat vähintään vaaditun tulosrajan, EM-kisapaikka ratkaistaan paremmuusjärjestyksen mukaan, SAL:n hallitus päätti.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton ISSF:n joka neljäs vuosi järjestettävät kaikkien lajien MM-kilpailut ovat syyskuussa Espanjan Granadassa. Siellä jaetaan maailmanmestaruuksien lisäksi ensimmäiset olympiapaikat Rio de Janeiron olympialaisiin 2016.

Haulikkolajien EM-kilpailut
16.-27.6. Sarlóspuszta, Unkari

Suomen joukkue

Trap