Juha Hirvi ISSF:n valtuustoon ja Pekka Kuusisto jatkaa ISSF:n Liikkuvanmaalin komitean puheenjohtajana
3.12.2014 klo 12:00

ISSF:n Yleiskokous valitsi keskiviikkona (3.12.) hallintoaan. Juha Hirvi valittiin suurimmalla äänimäärällä valtuustoon. Pekka Kuusisto valittiin jatkamaan yksimielisesti Liikkuvanmaalin komitean puheenjohtajaksi. Komitean puheenjohtajuus tarkoittaa sitä myös, että Kuusisto tulee istumaan myös ISSF:n valtuustossakin Hirven rinnalla. Näin Suomella tulee jatkumaan suora vaikutuskanava ISSF:ään.

ISSF:n yleiskokous valitsi lajikomiteoiden puheenjohtajat Yleiskokouksen toisena kokouspäivänä. Seuraavat henkilöt tulivat valituiksi ja johtavat neljän vuoden ajan komiteoita:

– Tuomarikomitea: Peter Underhill, GB
– Kiväärikomitea: Tomislav Sepec, CRO
– Pistoolikomitea: Susan Abbott, USA
– Liikkuvamaali: Pekka Kuusisto, FIN
– Haulikko: Demetris Lordos, CYP
– Tekninen komitea: Jörg Brokamp GER
– Urheilija komitea: Abhinav Bindra IND

Suomen Juha Hirvi valittiin uutena edustajana ISSF:n valtuustoon. Aiemmin Hirvi toimi Urheilijakomitean puheenjohtajana, mutta koska ei osallistunut enää 2010 MM-kilpailuihin eikä 2012 Lontoon Olympialaisiin urheilijana, ei hän voinut toimia enää komiteassa. Hirven ura jatkuu kuitenkin komealla tavalla ISSF:n hallinnossa sillä hänet valittiin suurimmalla äänimäärällä (209) uuteen ISSF:n valtuustoon.