Miki Ylönen voitti poikien kaksoistrapin Kyproksen GP-kilpailussa
10.2.2015 klo 12:00

Poikien kaksoistrapin mitalikolmikko, keskellä voittaja Miki Ylönen. Kuva: Pekka Maunula

Miki Ylönen aloitti kautensa hienosti Kyproksen Larnakassa, kun hän voitti tiistaina poikien kaksoistrapin kansainvälisessä GP-kilpailussa. Hän teki ennätyksensä rikkomalla 127 kiekkoa ja vieläpä hankalissa olosuhteissa.

Kyproksen Larnakassa alkoi lauantaina haulikkolajien kansainvälinen GP-kilpailu, johon osallistuu noin 350 ampumaurheilijaa eri puolilta maailmaa. Suomesta mukana on kuusitoista urheilijaa, joista kaksitoista osallistuu trapiin ja neljä kaksoistrapiin.

Ensimmäiset suomalaiset kilpailivat tiistaina, kun miesten kaksoistrapissa olivat mukana Orimattilan Seudun Urheiluampujia edustavat Simo Köylinen ja Sami Ritsilä sekä Juuso Ikävalko (Pieksämäen Seudun Ampujat). Poikien sarjassa kilpaili Ikävalkon seuratoveri Miki Ylönen.

Ylönen voitti poikien kisan ennätystuloksellaan 127 (28+24+25+24+26). Hän kohensi ennätystään kolmella kiekolla ja jäi kolmen kiekon päähän Juuso Ikävalkon Y20-sarjan Suomen ennätyksestä.

– Miki ampui todella hienosti. On hän siitä antanut jo merkkejäkin. Olosuhteet olivat vaikeat, sillä tänään tuuli ja satoi ja oli vain noin kymmenen astetta lämmintä, Ampumaurheiluliiton kaksoistrapin valmentaja Pekka Maunula kertoi.

– Nostan hattua Mikille, Maunula kehaisi heinäkuussa 18 vuotta täyttävää nuorukaista.

Miesten sarjassa Köylinen oli 27:s tuloksellaan 120. Ritsilän tulos 108 oikeutti 30. sijaan ja Ikävalkon tulos 107 32. sijaan. Finaaliraja oli 132. Peruskilpailun parhaan tuloksen 139 teki kokenut venäläinen Vitali Fokejev, joka sijoittui lopulta toiseksi. Hän hävisi kultamitaliottelun Ison-Britannian Matthew Coward-Holleylle 25-27.

Trapin kilpailut alkavat perjantaina 13. helmikuuta.

Kyproksen GP-kilpailu (haulikkolajit)
5.-15.2. Larnaka, Kypros

Tuloksia ti 10.2.

Miesten kaksoistrap 150 kiekkoa + finaali:
Peruskilpailu: 1) Vitali Fokejev Venäjä 139, 2) Vasili Mosin Venäjä 137, 3) Matthew Coward-Holley Iso-Britannia 135, 4) Mihail Leibo Venäjä 134, 5) Hamad Al Kendi Yhdistyneet Arabiemiraatit 133, 6) Håkan Dalby Ruotsi 132, … 27) Simo Köylinen 120, … 30) Sami Ritsilä 108, … 32) Juuso Ikävalko 107.

Semifinaali: 1) Coward-Holley 26, 2) Fokejev 26, 3) Mosin 25, 4) Leibo 24/uusinta 2, 5) Al Kendi 24/1, 6) Dalby 24/1.
Pronssimitaliottelu: Vasili Mosin Venäjä – Mihail Leibo Venäjä 25-22
Kultamitaliottelu: Matthew Coward-Holley Iso-Britannia – Vitali Fokejev Venäjä 27-25

Poikien kaksoistrap 150 kiekkoa: 1) Miki Ylönen Suomi 127, 2) Max Jeffreys Iso-Britannia 125, 3) Vjatseslav Juhimenko Venäjä 122.

Kaikki tulokset löydät täältä.