Ansiomerkkejä ampumaurheilussa ansioituneille
25.4.2015 klo 12:00

Ansiomerkit jaettiin liittovaltuuston kevätkokouksen aluksi lauantaina Vantaalla. Kuva: Lassi Palo

Urheiluasioista vastannut ministeri Carl Haglund myönsi aiemmin keväällä liikunnan ansioristit ja -mitalit. Ansiomerkkien saajien joukossa oli useita ampumaurheilussa ansioituneita ja lajista tuttuja nimiä. Ansiomerkit jaettiin Ampumaurheiluliiton liittovaltuuston kevätkokouksessa lauantaina Vantaalla.

Ampumaurheilun parissa toimineista ansioristin saivat Jarmo Engblom, Jorma Jussila, Jari Karinkanta, Jorma Laakso, Marko Leppä, Rauno Pölkki, Jorma Riissanen, Hannu Räsänen, Jussi Ruohonen, Raimo Suominen ja Matti Viljakainen sekä Pia Nybäck ja Risto Aarrekivi.

Ansiomitali kullatuin ristein myönnettiin Tapio Hänniselle, Tapio Jurvaselle, Olavi Malmiselle, Harry Manniselle ja Juha Sirkalle.

Ansiomitalin saivat Petri Hujanen, Ville Kalliola ja Mika Päärilä.

Ansiomerkin saaneista paikalla Vantaalla olivat Malminen, Manninen, Hänninen, Jurvanen, Engblom, Jussila, Laakso, Riissanen, Suominen, Viljakainen, Nybäck ja Aarrekivi.

Liikunnan ja urheilun ansiomerkkejä voidaan myöntää paikallisissa urheiluseuroissa, alueellisissa liikuntajärjestöissä, valtakunnallisissa lajiliitoissa tai liikunnan kansainvälisissä tehtävissä aktiivisesti toimineelle.