Suomalaisille ykkössijoja Saksan ja Italian trap-kisoissa
11.5.2015 klo 12:00

Suomalaiset trap-ampujat saavuttivat ykkössijoja viikonvaihteessa Saksassa järjestetyssä kansainvälisessä Brandenburg cupissa. Orimattilan Seudun Urheiluampujien Matti Nummela voitti miesten ja Juhani Ripatti poikien sarjan. Saman seuran Kari Kopra voitti ikämiesten ja Lahden Ampumaseuran Heikki Keskitalo veteraanien sarjan.

Miesten sarjassa toiseksi sijoittuneen Sibbo Skyttegillen Jukka Takalan peruskilpailun tulos oli 119. Nummela rikkoi peruskilpailussa 118 kiekkoa. Nummela voitti Takalan kultamitaliottelussa 14-10. Kari Kopran voittotulos oli 117.

Poikien sarjassa OSU:n Vili Kopra paukutti peruskilpailussa 118 kiekkoa rikki. Hän oli kisassa lopulta viides. Niko Kopra sijoittui Ripatin jälkeen toiseksi. Ripatin tulos peruskilpailussa oli 108. Ruotsalon Metsästysyhdistyksen Eemil Pirttisalo oli neljäs (peruskilpailu 108) ja OSU:n Patrik Nummela kuudes (112).

Viikko sitten Italian Porpettossa Pirttisalo voitti poikien trapin. Hän rikkoi peruskilpailussa 117 kiekkoa. Suomi sijoittui joukkuekilpailussa kolmanneksi Italian I ja II joukkueiden jälkeen. Kopran veljesten Vilin ja Nikon tulokset olivat 115 (7.) ja 105 (21.).

Kaksoistrapissa Pieksämäen Seudun Ampujien Miki Ylösen tulos oli 109 ja sijoitus 11:s.