Polar GP:n päätöspäivä: Ari Simola trapin ja Tomi Aspholm skeetin ykkönen
24.5.2015 klo 12:00

Kansainvälinen Polar GP päättyi sunnuntaina Hollolan Hälvälässä.
SSG:n Jukka Takala teki trapin peruskilpailussa tuloksen 117.

Kansainvälinen kolmipäiväinen Polar GP päättyi Hollolassa sunnuntaina. Päätöspäivän voittajia olivat Ari Simola trapissa ja Tomi Aspholm skeetissä.

Hollolan Hälvälässä järjestettiin kansainvälinen Polar GP. Kolmipäiväisen kilpailun päätöspäivänä trapin kilpailussa yleisen sarjan voiton vei Kiikalan Metsästysyhdistyksen Ari Simola. Hän voitti kultamitaliottelussa Sibbo Skyttegillen Mirka Kyyrösen kiekoin 12-8.

Pronssiottelussa Simolan seurakaveri Tomi Hämäläinen peittosi Sibbo Skyttegilleä edustavan Jukka Takalan 14-11. Joukkuekilpailun voitti Lahden Ampumaseuran I joukkue tuloksella 322. Joukkueessa ampuivat Risto Rämö, Ari Jokinen ja Vesa Törnroos.

Juniorien yhdistetyn finaalin voitti Ruotsalon Metsästysyhdistyksen Eemil Pirttisalo, joka peittosi finaalissa Intiaa edustavan Kundu Vishwan 10-7.

Skeetin finaali oli todellinen jännitysnäytelmä, ja vasta pitkän shoot-offin jälkeen saatiin paremmuusjärjestys ratkottua. Lopulta voiton vei Lounais-Hämeen Ampujien Tomi Aspholm. Lahden Ampumaseuraa edustava Tommi Takanen oli finaalin toinen ja kolmannen sijan nappasi Sibbo Skyttegillen Oskari Kössi. Joukkuekilpailun voiton vei Lahden Ampumaseuran joukkue tuloksella 344.

Juniorien finaalin voitti Timi Vallioniemi Ala-Hämeen Ampujista.

Kilpailupäivä oli aurinkoinen, mutta viileästi puhaltava tuuli vaikutti tulostasoon.

Polar GP
22.-24.5. Hälvälä, Hollola

Tuloksia su 24.5.

Miesten trap 125 kiekkoa + finaali:1) Ari Simola KMY 108+13/5+12, 2) Mirka Kyyrönen SSG 112+13/5+8, 3)Tomi Hämäläinen KMY 110+13/5+14, 4) Jukka Takala SSG 117+10+11.

Miesten skeet 125 kiekkoa + finaali: 1) Tomi Aspholm L-HA 116+15/21+15, 2) Tommi Takanen LAS 117+16+12, 3) Oskari Kössi SSG 117+15/20+15+0, 4) Timo Laitinen SSG 117+15/9+13+0.

Kaikki tulokset oheisissa liitteissä.