Timo Laitinen Nasta GP:n skeetissä ennätyksekseen 124
8.5.2016 klo 12:00

Sibbo Skyttegillen Timo Laitinen voitti Hyvinkäällä ammutun miesten skeetin rankingkilpailun Nasta GP:n. Hän teki peruskilpailussa uuden hienon ennätyksensä 124. Laitisen sarjat olivat 25+24+25+25+25.

Timo Laitinen voitti kultamitaliottelussa Lahden Ampumaseuran Tommi Takasen uusinnan jälkeen 4-3. Pronssia sai SSG:n Oskari Kössi, ja neljänneksi sijoittui Ala-Hämeen Ampujien Jukka Passila. Passila teki peruskilpailussa tuloksen 120. Takasen tulos oli 119 ja Kössin 118.

Naisten skeetissä voiton vei Hyvinkään Metsästysampujien Katja Poutanen. Hän oli kultamitaliottelussa Oulun Seudun Haulikkoampujia edustavaa Marjut Heinosta parempi pistein 12-11. Kumpikin rikkoi peruskilpailussa 68 kiekkoa.

Juniorifinaalin voitti vastikään Rio de Janeiron maailmancupissa kilpaillut Eetu Kallioinen (Ala-Hämeen Ampujat). Hänen peruskilpailunsa tulos oli 114.

Mäntsälässä järjestettiin viikonvaihteessa trapin rankingkilpailu Mäntsälä GP. Miesten trapin ykkönen oli virolainen Anders Kull, joka voitti kultamitaliottelussa Sibbo Skyttegillen Mirka Kyyrösen (13-12). Pronssia sai Mäntsälän Kennel- ja Metsästysseuran Juha Yliluoma, ja neljänneksi sijoittui Kiikalan Metsästysyhdistyksen Ari Simola. Peruskilpailun parhaan tuloksen 112 tekivät Kyyrönen ja kilpailussa lopulta kuudenneksi sijoittunut Jukka Takala (SSG).

Naisten trapin voitti lauantaina Sibbo Skyttegillen Mopsi Veromaa. Hän oli kultamitaliottelussa Noora Antikaista (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) parempi pistein 12-9. Veromaa rikkoi peruskilpailussa 66 kiekkoa. Saman tuloksen teki Marja Maunula (OSU), joka sijoittui lopulta neljänneksi. Hän hävisi pronssimitaliottelun Merja Aholalle (Kaustisen Pohjanveikot) 12-11. Mainittakoon, että Maunula kuuluu Suomen Ampumaurheiluliiton hallitukseen.

Kaksoistrapissa voiton ratkaisivat OSU:n Simo Köylinen ja Sami Ritsilä. Köylinen oli kultamitaliottelussa nyt parempi pistein 28-24. Peruskilpailussa he paukuttivat tulokset 132 ja 134.

Nasta GP:n tulokset: http://www.hyma-ry.fi/nasta-gp-2016-tulokset-2-kisapaiva/
Mäntsälä GP:n tulokset: http://www.mkms.fi/