Björkbacka suomalaismiesten paras haastavissa olosuhteissa
26.6.2016 klo 12:00

Jaakko Björkbacka suoriutui suomalaiskolmikosta parhaiten makuukilpailussa Bakussa.

Jaakko Björkbacka onnistui vaihtelevassa tuulessa suomalaisampujista parhaiten pienoiskiväärin makuukilpailussa maailmancupissa Bakussa. Björkbacka ampui tuloksen 616,7 ja oli 22:s.

Muista suomalaisista Juho Kurki oli 34:s (614,6) ja Aleksi Leppä 46:s (611,5).

Ampumaurheiluliiton kiväärilajien päävalmentaja Juha Hirvi kuvasi olosuhteita melko haastaviksi.

– Tuuli vaihteli tosi nopeasti, eli pikku myöhästyminen aiheutti tosi huonon osuman. Jaakko pysyi meistä parhaiten mukana, mutta hänelläkin joka sarjaan tuli yksi tosi huono ysi. Vähän samaa oli Juholla ja Aleksilla. Voi kuitenkin sanoa, että oltiin melko hyvin kaikki "kelissä mukana", mutta ei sitä parasta päivää sattunut kenellekään, Hirvi sanoi.

Muissa lajeissa ei sunnuntaina ollut suomalaiskilpailijoita. Maanantaina suomalaisista pienoiskiväärin asentokilpailussa kilpailevat Pauliina Frilander (Pieksämäen Seudun Ampujat) ja Katariina Laine (Hämeenlinnan Ampumaseura). Miesten skeetissä puolestaan kilpailunsa aloittavat Timo Laitinen (Sibbo Skyttegille), Lauri Leskinen (Sibbo Skyttegille) ja Miikka Peltonen (Honkajoen Seudun Ampujat) sekä mqs-ampujana Lari Pesonen (Ilomantsin Erämiehet).

Tulokset:

Baku:

Haulikko-, pistooli- ja kiväärilajien maailmancup, 5. päivä:

Miehet, 50m pienoiskivääri makuukilpailu, peruskilpailu: 1) Juri Shtsherbatsevitsh V-Venäjä 624,7, 2) Petar Gorsa Kroatia 622,9, 3) Torben Grimmel Tanska 622,2,…22) Jaakko Björkbacka Suomi 616,7,…34) Juho Kurki Suomi 614,6,…46) Aleksi Leppä Suomi 611,5.

Aikataulut ja kaikki tulokset