Urheiluampuja 1/2017 on ilmestynyt
27.2.2017 klo 13:25

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden ensimmäinen numero on ilmestynyt (1/2017).

48-sivuisessa lehdessä kerrotaan muun muassa ampumaurheilun mahdollisesta supervuodesta 2019. Ampumaurheiluliitto viettää tuolloin 100-vuotisjuhlavuottaan, ja samana vuonna vietettäneen Kivikkoon suunnitellun sisäampumaurheilukeskuksen ja Ruutikankaan ampumaurheilukeskuksen avajaisia.

Lehden painoonmenon jälkeen on varmistunut, että haulikon maailmancup-kilpailu järjestetään Hollolan Hälvälässä kahden vuoden kuluttua.

Urheiluampuja-lehdessä kerrotaan myös Turussa alkaneesta akatemiavalmennuksesta ja Katariina Laineesta, jonka kotiosoite on Kisakallion urheiluopistossa. Kansijutussa nuori kivääriampuja Cristian Friman kertoo suunnitelmistaan.

Pistooliampuja Konsta Kiven haastattelusta selviää, millaista on ollut alkaa ampua heikommalla eli oikealla kädellä. Skeetin maajoukkueen ruotsalainen päävalmentaja Tom Alderin puolestaan kertoo suojattiensa tavoitteista.

Urheilija arjessa -sarjassa esitellään kivääriampuja Pauliina Frilander-Soini, joka asuu Tampereella ja edustaa Pieksämäen Seudun Ampujia. Skeet-valmentaja Esa Heinonen vastaa Noin 20 kysymykseen.

Seurajutussa esitellään Etelä-Saimaan Ampujat, ja Finaali-palstalla sportingin erikoismies ja Ampumaurheiluliiton 100-vuotisjuhlavuoden ilmettä suunnitellut Juha Kytömaa kertoo mikä hänen lajissaan on haastavinta ja millaisena hän haluaa nähdä liiton tulevaisuudessa.

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio.