Kansanedustaja Hanna Kosonen piti näkemästään Kultahippufinaaleissa
9.4.2017 klo 09:00

Hanna Kosonen tutustumassa Risto Aarrekiven kanssa Kultahippufinaaleihin. (Kuvat: Lassi Palo)

Savonlinnalainen kansanedustaja Hanna Kosonen (kesk) vieraili lauantaina Kultahippufinaaleissa. Hän piti näkemästään Tanhuvaaran urheiluopistolla järjestetyssä lasten ja nuorten ampumaurheilutapahtumassa.

Kaksi Tanhuvaaran hallintoneuvoston jäsentä: Hanna Kosonen ja Risto Aarrekivi.

– Tämä on hieno laji, jossa on pidettävä pää mukana. Ampumaurheilu kehittää keskittymiskykyä, kärsivällisyyttä ja paineensietokykyä. Voin suositella tätä myös vanhemmille, Kosonen sanoi.

Kosonen on Valtion liikuntaneuvoston jäsen ja kuuluu Tanhuvaaran hallintoneuvostoon. Hän on kotoisin 20 kilometrin päästä Tanhuvaarasta.

– On hienoa nähdä näin paljon osanottajia! Sen huomaa, että useissa perheissä ammutaan toisessa tai jo kolmannessa polvessa. Minulla on suunnistusperhe ja -”heimo”. Ampumaurheilukin aloitetaan varhain. On kuitenkin pidettävä huoli siitä, että leikinomaisuus säilyy. Vanhempien vastuulla on luoda kannustava ilmapiiri, Kosonen sanoi seuratessaan nuorten urheiluampujien toimintaa Tanhuvaarassa.