Kivääriampujat antavat EM-näyttöjä Inkoossa
27.5.2017 klo 18:13

Kivääriampujat antavat EM-näyttöjä viikonvaihteessa Inkoossa. Näyttöjä annetaan 50m pienoiskiväärin asento- ja makuukilpailuissa sarjoissa M, N, M20 ja N20.

Lauantaina miesten 50m pienoiskiväärin 3×40 ls näyttökisan ykkönen oli isäntäseuran eli Raseborgs Skyttaren Joni Stenström, joka ampui 1157 pistettä. Poikien kilpailun voitti Kyrkslätt Skytteföreningenin Sebastian Långström tuloksellaan 1150.

Savonlinnan Metsästys- ja Ampumaseuran Annika Sihvonen teki parhaan tuloksen naisten 50m pienoiskiväärin 3×20 ls kilpailussa, kun hän nakutti 580 pistettä. Tyttöjen kilpailun kaksi parasta eli Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseuran Marianne Palo ja KSF:n Henna Viljanen ampuivat myös tuloksen 580. Palo oli kisan ykkönen, koska hänellä oli enemmän ”napakymppejä” kuin Viljasella (23-18).

Makuuasennon (60 ls) kilpailuissa ykkössijat menivät miesten sarjassa Stenströmille (620,1) ja poikien sarjassa Poliisien Ampumaseuran Matias Kiurulle (620,5). Naisten kisan voitti Pieksämäen Seudun Ampujien Pauliina Frilander-Soini (618,4), ja tyttöjen sarjassa kärkikaksikko oli sama kuin asentokilpailussa eli Palo voitti (618,9) ja Viljanen oli toinen (615,8).

EM-kilpailut ovat Azerbaidzhanin Bakussa 20.7.-3.8. Ampumaurheiluliiton näyttökilpailujen seurannan löydät täältä: https://www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/huippu-urheilu/em-ja-mm-nayttokilpailut/em-kilpailut-2550300m-haulikko-ja-liikkuva-maali/

Kaikki tulokset löydät oheisesta liitteestä: Näyttö_27-28.5