Suomi ilmakiväärin sekajoukkuekilpailussa 16:s ja 18:s
9.6.2017 klo 15:04

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) vuoden viimeisen maailmancupin kisatapahtumat jatkuivat perjantaina Azerbaidzhanin Gabalassa, jossa kilpaillaan kivääri- ja pistoolilajeissa.

Perjantain ainoa suomalaislaji oli ilmakiväärin sekajoukkuekilpailu, jossa Suomella oli kaksi joukkuetta: Aleksi Leppä/Katariina Laine ja Juho Kurki/Emmi Hyrkäs.

Leppä/Laine sijoittui Gabalassa 16:nneksi (517,3). Kurki/Hyrkäs oli kisan 18:s (516,9). Semifinaaleihin eli kahdeksan parhaan joukkoon pääsi 519,9 pisteellä. Laineen tulos oli 258,4, Lepän 258,9, Hyrkäksen 259,5 ja Kurjen 257,4. Kaikkiaan joukkueita oli mukana 39. (ISSF:llä ei ole kilpailusta virallista tulospalvelua.)

Sekajoukkuekilpailu eli mixed team ei ole virallinen ISSF:n maailmancupin laji, vaan niin sanottu test event. ISSF on esittänyt sekajoukkuekilpailua Tokion olympialaisten (2020) lajiohjelmaan, mutta lopullisia päätöksiä ei ole vielä tehty.

Gabalassa ammutaan lauantaina miesten 50m pienoiskiväärin makuun karsintakilpailu. Suomalaisista mukana ovat Cristian Friman (Esbo Skytteförening), Juho Kurki (Kankaanpään Ampumaurheilijat) ja Aleksi Leppä (Haminan Ampumaseura). Peruskilpailu on sunnuntaina.

Gabalan maailmancupin viimeiset lajit ovat ensi viikon tiistaina eli 13. kesäkuuta. Gabalassa kilpailee kaikkiaan 430 urheiluampujaa, jotka edustavat 45 maata. Suomesta mukana on kuusi kivääriampujaa.

ISSF:n maailmancup (kivääri ja pistooli)
6.-14.6. Gabala, Azerbaidzhan

Tuloksia pe 9.6.

Ilmakiväärin sekajoukkuekilpailu
Peruskilpailu: 1) Intia 2 523,4, 2) Kiina 2 522,9, 3) Venäjä 1 522,3, 4) Itävalta 1 521,4, 5) Kiina 1 521,0, 6) Romania 520,2, 7) Kroatia 2 520,1, 8) Serbia 519,9, … 16) Suomi 2 (Leppä/Laine) 517,3, … 18) Suomi 1 (Kurki/Hyrkäs) 516,9. 39 joukkuetta.

Lopputulokset päivittynevät sivulle myöhemmin.