Maailmancupin finaali: Oskari Kössi skeetissä 9. sijalla
25.10.2017 klo 11:48

Oskari Kössi kilpailemassa maailmancupin finaalissa Intian Delhissä. (Kuvat: Pekka Maunula)

Oskari Kössi aloitti keskiviikkona skeetin maailmancupin finaalin Intian Delhissä. Hän on ensimmäisen kilpailupäivän jälkeen yhdeksäntenä rikottuaan 71 kiekkoa.

Kolmas sarja tuotti tuloksen 25.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) maailmancupin finaalitapahtuma alkoi maanantaina Intian Delhissä. Siellä kilpaillaan kivääri-, pistooli- ja haulikkolajeissa. Finaalin ohjelmassa ovat ensimmäisen kerran mukana myös ilmakiväärin ja -pistoolin sekä trapin sekajoukkuekilpailut. Niiden olympiamitaleista kilpaillaan ensimmäisen kerran Tokiossa 2020.

Delhin finaaliin osallistuu kaikkiaan 160 urheiluampujaa, jotka edustavat 45 maata. Mukana on kaksi suomalaista. Kutsutut ovat Sibbo Skyttegilleä edustavat Oskari Kössi (skeet) ja Mopsi Veromaa (trap).

Kössi aloitti kaksipäiväisen kisaurakkansa keskiviikkona, jolloin ammuttiin miesten skeetin ensimmäisen kilpailupäivän 75/125 kiekkoa. Kössi rikkoi 71 kiekkoa (23+23+25) ja jatkaa kilpailua yhdeksänneltä sijalta. Kärjessä on ainoana kaikki 75 kiekkoa rikkonut Yhdysvaltain Frank Thompson.

Skeetin viimeiset 50/125 kiekkoa ja finaali ammutaan torstaina. Finaaliin pääsee peruskilpailun kuusi parasta.

Veromaan laji eli naisten trap kilpaillaan ensi lauantaina. Delhin finaalitapahtuman viimeiset mitalit jaetaan sunnuntaina.

Maailmancupin finaaliin kutsutuista Kössi sijoittui viidenneksi Kyproksen maailmancupissa toukokuussa, ja Veromaa oli kolmas Delhin maailmancupissa helmikuussa.

ISSF:n maailmancupin finaali
23.-30.10. Delhi, Intia

Tilanteita ke 25.10.

Miesten skeet, tilanne 1. kilpailupäivän jälkeen (75/125 kiekkoa): 1) Frank Thompson Yhdysvallat 75, 2) Federico Gil Argentiina 74, 3) Georgios Achilleos Kypros 74, 4) Gabriele Rossetti Italia 74, 5) Riccardo Filippelli Italia 73, 6) Ben Llewellin Iso-Britannia 73, 7) Saif Bin Futtais Yhdistyneet Arabiemiirikunnat 73, 8) Paul Adams Australia 73, 9) Oskari Kössi Suomi 71, 10) Marco Sablone Italia 71, 11) Vincent Haaga Saksa 70. 11 osanottajaa.

Kaikki tulokset löydät täältä.