ISSF:n uudet säännöt voimaan Suomessa kesäkaudeksi
19.12.2017 klo 14:23

Kansainvälinen ampumaurheiluliitto (ISSF) on eilisessä kokouksessaan hyväksynyt uudet säännöt, jotka astuvat voimaan 1. tammikuuta lähtien.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) uusia sääntöjä noudatetaan ensi vuonna järjestettävissä maailmancupeissa, junioreiden MM-kilpailuissa, maanosien mestaruuskilpailuissa ja Etelä-Koreassa elo-syyskuussa järjestettävissä ISSF:n kaikkien lajien MM-kilpailuissa.

Yksi tärkeimpiä muutoksia on se, että naisten ampumien laukausten määrä on jatkossa sama kuin miesten kilpailuissa.

– Suomessa säännöt astuvat voimaan kotimaisissa kilpailuissa sitten, kun ne saadaan käännettyä ja hyväksyttyä. Laukaisumäärien ja ilma-aseiden sekajoukkueiden suhteen tämä on KY-asia, joten siitä päättää liittovaltuusto kevätkokouksessaan, sanoo Ampumaurheiluliiton hallituksen jäsen Curt Sjöblom, joka kuuluu myös liiton sääntövaliokuntaan.

Järkevintä on, että talvikausi ammutaan nyt voimassa olevilla säännöillä ja kesäkaudesta lähtien uusilla.

ISSF:n säännöt löydät täältä ja uutisen täältä.