Urheiluampuja 2/2018 on ilmestynyt
15.5.2018 klo 08:00

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2018 toinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehden pääjutussa pohditaan ampumaratakeskusteluja ja korostetaan, kuinka tärkeässä roolissa laadukas ympäristölupahakemus on. Jutun on kirjoittanut Lotta Jaakkola, joka aloittaa tänään työt Ampumaurheiluliiton ympäristö- ja olosuhdepäällikkönä.

Lehdessä on yhteenveto Suomen erinomaisesti alkaneesta ampumaurheiluvuodesta. Trapin päävalmentaja Kari Kopra kertoo lajissaan hyviin tuloksiin johtaneista uudistuksista.

Kilpailusäännöt muuttuivat vuoden alussa niin, että miehet ja naiset ampuvat samat laukausmäärät. Miten naiset ovat selvinneet laukausmäärien lisäyksistä? Se selviää Urheiluampujan jutusta.

Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseuran Ella Hakala on todellinen lahjakkuus, sanoo hänen valmentajansa Paula Viitasaari. Lehden kansijutussa esitellään tämä 13-vuotias pistooliampuja, joka voitti huhtikuussa N20-sarjan Suomen mestaruuden.

Urheiluampujassa kerrotaan myös, että practical-ampuja Mikael Kaislaranta on isojen kisojen ammattilainen. Urheilija arjessa -juttusarjassa tavataan trap-ampuja Vesa Törnroos hänen maisemakonttorissaan, ja Noin 20 kysymykseen vastaa Salon Seudun Ampujien Ilkka Ratamo.

Urheiluampujassa on myös raportit Salossa pidetyistä Kultahippufinaaleista ja Saksassa järjestetyistä IWA-messuista. Seuraesittelyssä on Pielisen Ampujat.

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio. Pdf-versio.