Inkoo GP ruotsalaiskomennossa
16.6.2018 klo 20:47

Aaro Vuorimaa. (Kuva: Ville Häyrinen)

Kansainvälisessä liikkuvan maalin 2. Inkoo GP:ssä oli vuorossa villikarjun normaalijuoksut. Hitaiden jälkeen johdossa olivat 298 ampuneet Krister Holmberg (RS) ja Ruotsin Jasper Nyberg. Holmbergin nopeiden takkuillessa pahasti ampui Nyberg kovan tuloksen 591.

Pisteen kaksikon takana hitailla ollut Tomi-Pekka Heikkilä (Kymppi 64) nousi Nybergin kanssa tasoihin, mutta uusinnassa ruotsalainen oli parempi pistein 40-38.

Miesten kilpailussa MM-valintarajan (584) ylitti neljä urheilijaa, Etelä-Korean MM-kisoihin jo valitun Tomi-Pekka Heikkilän takana käydään tiukkaa kisaa lopuista kahdesta paikasta. Tänään heistä paras oli pronssia ampunut ESA:n Topi Hulkkonen (589), hieman Niklas Hyväristä (RS) ja Kymppi 64:n Sami Heikkilää parempana (molemmat 584).

Nuorten sarjassa SAL:n liikkuvan maalin tehoryhmä osallistuu tänä viikonloppuna ensimmäisin isompiin kisoihinsa. Lapuan Seudun Ampujien 15-vuotias Aaro Vuorimaa haastoi hyvin kokeneempaa Ruotsin Andreas Bergströmiä, joka kuitenkin jatkoi eilistä voittosarjaansa tuloksella 583. Vuorimaa kirjasi uuden ennätyksensä numeroin 571. Pronssia otti Kymppi 64:n Mikko Hakala pistein 537.

MM–kilpailut tulevat vasta reilun vuoden ampuneelle Vuorimaalle vielä hieman liian pian, mutta tulevaisuudessa hänestä varmasti vielä kuullaan.

Huomenna Inkoossa ammutaan vielä villikarjun sekajuoksut.

Tulokset liitteenä: RESULTS INKOO GP 2018