Pääkaupunkiottelu on Oslossa 2020
12.11.2018 klo 10:11
Lassi Palo

Henri Haapsaari (vas.) toimi kokouksen sihteerinä ja puheenjohtaja Kai Virtala johti hyvähenkisen kokouksen.

Helsingin seudun Ampumaurheilun Tuki keskittyy ensi vuoden toiminnassaan jäsenhankintaan, sarjakilpailujen järjestämiseen ja varainkeruuseen. Seuraava Helsingin, Kööpenhaminan, Oslon ja Tukholman välinen 300 metrin kiväärin pääkaupunkiottelu järjestetään Oslossa vuonna 2020.

Teksti ja kuva Matti Erkkilä

Varainkeruu on jo alkanut, ja se kiihtyy vuosi vuodelta. Ystävyyspohjainen perinnekilpailu järjestetään neljän vuoden välein. Edellisen kilpailun isännöi Ampumaurheilun Tuki Hollolan Hälvälässä. Lähempää Helsinkiä ei löydy sopivaa rataa!

Tuki on itsenäinen yhdistys. Sen jäsenet ovat pääsääntöisesti SAL:n seurojen jäseniä. Yhdistys on pitänyt syyskokouksensa Helsingissä. Harjoitus- ja kilpailutoiminta on keskitetty Hälvälään. Siellä se on toteutettu jo monen vuoden ajan hyvässä yhteistyössä Lahden Ampumaseuran kanssa. Vastuuhenkilöinä ovat edelleen Jussi Ruohonen (Tuen edustaja) ja Hälvälän siviilipuolen ratavastaava Tapio Jurvanen.

Kokousohjelmaan sisällytettiin yksi perinteinen palkintojenjako. Kesän aikana järjestetään seitsemän kilpailua. Ampujan kolmen parhaan vakiokiväärin 40 laukauksen kilpailun tulokset lasketaan yhteen. Palkinnot saivat nyt Torsti Annala 1140, Pekka Lindfors 1139 ja Jussi Ruohonen 1127 pistettä. Yhdyshenkilöinä toimivat varapuheenjohtaja Henri Haapsaari ja sihteeri F. Wikström.

Sarjakilpailujen yhteydessä järjestetään ensi kesänä ohjaustilaisuuksia, joiden kautta tavoitellaan uusia ampujia mukaan toimintaan. Yhdistys neuvoo uusia jäseniään varusteiden hankinnassa. Yksi uusi ase saataneen käyttöön ennen uutta kautta.

Ensi vuoden jäsenmaksuksi hyväksyttiin hallituksen tekemä 30 euron ehdotus. Kokouksessa oli toistakymmentä henkilöä. Heidän joukossaan nähtiin Eino Kohvakka. Hän ilahdutti seuraansa antamalla yhdistykselle komean lasilautasen, jota koristivat Kohvakan hienot kaiverrukset.