Changwonin maailmancup päättyi: Suomi trapin parikilpailun 14:s ja 18:s
17.5.2019 klo 14:13

Haulikkolajien maailmancup päättyi Etelä-Korean Changwonissa Suomen 14. ja 18. sijoihin trapin parikilpailussa.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) haulikkolajien maailmancup päättyi perjantaina Etelä-Korean Changwonissa. Viimeinen laji oli trapin parikilpailu, jossa Suomen joukkueet olivat Suomi 1 (Eemil Pirttisalo – Satu Mäkelä-Nummela) ja Suomi 2 (Mirka Kyyrönen – Noora Antikainen).

Suomi 1 teki tuloksen 93 ja sijoittui peruskilpailussa 14:nneksi. Pirttisalon (Ruotsalon Metsästysyhdistys) tulos oli 45 ja Mäkelä-Nummelan (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) 48. Suomi 2 oli 18:s, kun se rikkoi 92 kiekkoa. Kyyrönen (Sibbo Skyttegille) teki tuloksen 48 ja Antikainen (OSU) tuloksen 44.

Mitaliotteluihin etenivät Italia 2, Yhdysvallat 1, Taiwan 1 ja Etelä-Korea 1. Italia voitti kultamitaliottelussa Yhdysvallat uusinnan jälkeen 5-4. Himmein mitali meni Taiwanille, kun se voitti pronssimitaliottelussa Etelä-Korean pistein 46-42.

Italian voittajajoukkueessa ampuivat Daniele Resca ja Silvana Stanco.

Tänä vuonna ammutaan enää yksi haulikkolajien maailmancup, joka on Lahdessa 13.-23. elokuuta. Lari Pesonen (Ilomantsin Erämiehet) ampui viime lauantaina Suomen ensimmäisen olympiamaapaikan Tokioon, kun hän sijoittui miesten skeetissä viidenneksi.

ISSF:n haulikkolajien maailmancup (skeet, trap)
7.-18.5. Changwon, Etelä-Korea

Tuloksia pe 17.5.

Trapin parikilpailu
Peruskilpailu: 1) Yhdysvallat 1 145, 2) Italia 2 144, 3) Taiwan 1 142, 4) Etelä-Korea 1 142, 5) Australia 1 140, 6) Kuwait 2 138, … 14) Suomi 1 93, … 18) Suomi 2 92. 41 joukkuetta.

Pronssimitaliottelu: Taiwan 1 – Etelä-Korea 1 46-42
Kultamitaliottelu: Italia 1 – Yhdysvallat 1 42-42/uusinta 5-4

Lisää tietoa kisoista löydät täältä.