Haulikkolajien MM-kilpailuihin 13 suomalaisurheilijaa
29.5.2019 klo 20:06

Patrik Nummela kuvattuna viime viikonlopun Polar GP:ssä. (Kuva: Lassi Palo)

Ampumaurheiluliitto on nimennyt kolmetoista suomalaisurheilijaa haulikkolajien MM-kilpailuihin, jotka ovat kesä-heinäkuussa Italian Lonatossa.

Haulikkolajien MM-kilpailut järjestetään Italian Lonatossa 30.6.-11.7. Ensimmäinen kilpailupäivä on tiistai 2. heinäkuuta, ja viimeisistä mitaleista kilpaillaan keskiviikkona 10. heinäkuuta.

Ampumaurheiluliitto on nimennyt Suomen MM-joukkueeseen kolmetoista urheilijaa – neljä skeetiin ja yhdeksän trapiin.

Lonaton MM-kilpailu lisättiin arvokilpailuohjelmaan vasta viime joulukuussa. Kilpailussa ei ole jaossa olympiamaapaikkoja Tokioon 2020.

Lonatossa kilpaillaan myös EM-mitaleista syyskuussa. Tuolloin jaossa on kaksi olympiamaapaikkaa miesten ja naisten henkilökohtaisissa lajeissa eli kaikkiaan kahdeksan maapaikkaa.

Suomella on tähän mennessä yksi maapaikka Tokioon, kun Lari Pesonen saavutti sen Etelä-Korean Changwonissa 11. toukokuuta järjestestyssä skeetin maailmancupissa. Pesonen on nimetty Suomen MM-joukkueeseen.

Haulikkolajien MM-kilpailut (skeet, trap)
30.6.-11.7. Lonato, Italia

Suomen joukkue

Skeet (4)