Haulikkolajien MM-kilpailut alkavat trapilla – yhdeksän suomalaisampujaa mukana
1.7.2019 klo 22:49
Heidi Lehikoinen

Haulikkolajien MM-kilpailut käynnistyvät Italian Lonatossa tiistaina, kun trapissa ensimmäisen kilpailupäivänsä ampuvat miehet, naiset, tytöt ja pojat.

Suomalaisia on mukana yhdeksän urheilijaa. Miehissä Mirka Kyyrönen (Sibbo Skyttegille), Jukka Laakso (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) ja Eemil Pirttisalo (Ruotsalon Metsästysyhdistys), naisissa atu Mäkelä-Nummela (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Marika Salmi (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) ja Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille) sekä pojissa Matias Koivu (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Patrik Nummela (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Teemu Ruutana (Längelmäen Seudun Ampujat)

– Joukkue on valmiina taistoon, sanoo trapin valmentaja Kari Kopra suomalaisten osalta.

MM-kilpailuihin on ilmoittautunut 582 urheilijaa 83 maasta.

Skeetissä kilpailut alkavat perjantaina.

Kilpailussa ei ole jaossa olympiamaapaikkoja Tokioon 2020.

Aikataulu

Haulikkolajien MM-kilpailut (skeet, trap)
30.6.-11.7. Lonato, Italia

Suomen joukkue