Nissilä ja Vartiainen automaattitrapin mestareiksi, neljä SE-tulosta Siilinjärvellä
15.7.2019 klo 09:38
Heidi Lehikoinen

Automaattitrapin Suomen mestaruuksista kilpailtiin viikonloppuna Siilinjärvellä, jossa miesten voittajaksi ampui Ruotsalon Metsästys Yhdistyksen Timo Nissilä tuloksella 92 ja naisten mestariksi Mäntsälän Kennel- ja Metsästys Yhdistyksen Ulla Vartiainen tuloksella 84.

Nissilä voitti myös lauantaina Y50-sarjan kultaa. Miesten kilpailussa hopealle ampui niin ikään Y50-sarjassa hopeaa ampunut, Porin Haulikko Clubin Ari Simola tuloksella 89 ja Pronssia pudotus ammunnan jälkeen Mäntsälän Kennel- ja Metsästys Yhdistyksen Tatu Vartiainen tuloksella 88/2.

Naisten sarjassa hopeaa ampui Sibbo Skytte Gille:n Mopsi Veromaa ja pronssia Kaustisten Pohjan-Veikkojen Lotta Seppinen.

Liikuntavammaisten sarjoissa Suomenmestareiksi ampuivat LV2 sarjassa Kiuruveden Erä ja Urheiluampujien Pentti Kumpulainen ja LV1 sarjassa Orimattilan Seudun Urheiluampujien Pasi Saarinen.

Siilinjärvellä ammuttiin neljä SE-tulosta, kun N20-sarjassa Viivi Zerenoglu ampui tuloksen 81, Y70-sarjassa RS:n Jarl Österman ampui hienosti uudeksi SE:ksi 88/100, naisten joukkuekilpailussa Kaustisen Pohjan-Veikkojen Merja Ahola, Lotta Seppinen ja Johanna Vähäpesola rikkoivat yhteensä 209 kiekkoa. ja nuorten joukkuekilpailuissa OSU:n joukkue rikkoi kiekkoja yhteensä 155.

Nuorten sarjan voittoon ampui järjestävän seuran SiUra:n nuori lupaus Juho Montonen tuloksella 82. Y15-sarjan voitto OSU:n Samuel Ruusunen tuloksella 51, hopealle ampui niinikään OSU:n Elias Ruusunen tulo: 38. Y17-sarjassa kultaa ampui Kaustisten Pohjan-Veikkojen Viljami Teirikangas tuloksella 39.

Y60-sarjan kultaa vei Ruotsalon Metsästys Yhdistyksen Ari Heikkiniemi tuloksella 87. Hopeaa ampui Juuan Ampujien Jari Gröndahl tulos: 80 ja pronssia Viitasaaren Ampujien Vesa Laahanen tulos: 79.

Tuloksia ja lisätietoja