Haulikon MC-finaali: Satu Mäkelä-Nummela seitsemäntenä
11.10.2019 klo 13:31

Haulikkolajien maailmancupin finaali alkoi perjantaina Arabiemiraattien Al Ainissa. Satu Mäkelä-Nummela on naisten trapissa ensimmäisen kilpailupäivän jälkeen seitsemäntenä. Mopsi Veromaa jatkaa kilpailua 17. sijalta.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) haulikkolajien maailmancupin finaali alkoi perjantaina Arabiemiraattien Al Ainissa. Finaaliin osallistuu kaksi suomalaista. He ovat Satu Mäkelä-Nummela (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) ja Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille), jotka kilpailevat naisten trapissa.

Naisten trapin avauspäivänä perjantaina ammuttiin 75/125 kiekkoa. Mäkelä-Nummela rikkoi 70 kiekkoa (21+24+25), jolla hän on seitsemäntenä. Veromaan tulos oli 64 (21+20+23). Hän lähtee toiseen päivään 17. sijalta.

Kärkipaikkaa pitävät hallussaan 74 kiekkoa rikkoneet Laetisha Scanlan (Australia) ja Fatima Galvez (Espanja).

Naisten trapin viimeiset 50 kiekkoa ja finaali ammutaan lauantaina.

ISSF:n haulikkolajien maailmancupin finaali (skeet, trap)
9.-14.10. Al Ain, Arabiemiraatit

Tilanteita pe 11.10.

Naisten trap, 1. kilpailupäivän 75/125 kiekkoa: 1) Laetisha Scanlan Australia 74, 2) Fatima Galvez Espanja 74, 3) Catherine Skinner Australia 73, 4) Jessica Rossi Italia 72, 5) Aeriel Skinner Yhdysvallat 71, 6) Ashley Carroll Yhdysvallat 71, 7) Satu Mäkelä-Nummela 70, … 17) Mopsi Veromaa 64. 17 osanottajaa.

Kaikki tulokset löydät täältä.