Urheilutoimittajat valitsivat Marika Salmen vuoden parhaaksi ampumaurheilijaksi
13.1.2021 klo 10:08
Lassi Palo

Vuoden ampumaurheilijaksi valittu Marika Salmi kotiradallaan Orimattilassa marraskuussa. (Kuva: Lassi Palo)

Urheilutoimittajain liitto on valinnut Marika Salmen vuoden 2020 parhaaksi ampumaurheilijaksi. UL julkisti lajien parhaat urheilijat tänään.

Urheilutoimittajain liiton Lajien parhaat urheilijat 2020 -valinnat on tehty. Lajien parhaita urheilijoita on valittu vuodesta 1946 lähtien. Ensin lajeja oli mukana vain muutama, mutta lajivalikoima on vuosien mittaan jatkuvasti laajentunut. Tänä vuonna lajinsa paras nimettiin 70 eri lajissa. Koronapandemian takia lajin parasta urheilijaa ei valittu seuraavissa lajeissa: agility, kiipeily, rullakiekko, rullalautailu, taitouinti, uimahypyt ja vesipallo.

Vuoden 2020 parhaaksi ampumaurheilijaksi valittiin trap-ampuja Marika Salmi (Orimattilan Seudun Urheiluampujat). Hän sijoittui neljänneksi maaliskuussa Kyproksella järjestetyssä naisten trapin maailmancupissa.

Ampumaurheiluliitto nimesi joulukuussa Salmen Vuoden ampumaurheilijaksi.

Vuoden urheilija julkistetaan torstaina Helsingissä järjestettävässä Urheilugaalassa. Vuoden joukkue -äänestyksessä on mukana Suomen miesten liikkuvan maalin joukkue, joka pääsi äänestyksessä Top5-listalle. Suomi sai kaksi pronssia ilma-aseiden EM-kilpailuissa Puolan Wroclawissa joukkueella Tomi-Pekka Heikkilä, Krister Holmberg ja Heikki Lähdekorpi.

Urheilutoimittajain liiton kaikki palkinnot – Vuoden urheilija, Vuoden joukkue, Vuoden valmentaja ja Vuoden nuori urheilija – jaetaan huomisessa gaalassa. Suora lähetys Urheilugaalasta alkaa to 14.1. klo 20.00 Yle TV2 ja Yle Areenassa.

Aiheesta lisää täällä.