Karri Turunen pistoolin maajoukkueryhmään
25.3.2021 klo 07:20

Karri Turunen kuvattuna helmikuussa Tampereella. (Kuva: Lassi Palo)

Karri Turunen on nimetty pistoolin A-maajoukkueeseen. Asiasta päätti Ampumaurheiluliiton hallitus tiistain kokouksessaan.

Ampumaurheiluliiton valmennusjohto on käsitellyt pistoolin maajoukkueen tilannetta ja esitti A-maajoukkueeseen yhtä uutta urheilijaa poikkeuksellisesti kesken kauden. Liiton hallitus nimesi kyseisen urheilijan eli Karri Turusen pistoolin maajoukkueryhmään.

Nurmeksen Ampumaseuraa edustava Turunen, 26, palasi tositoimiin melkein neljän vuoden tauon jälkeen ja teki tammikuussa järjestetyissä EM-näyttökilpailuissa miesten ilmapistoolissa kovan tuloksen 580. Se jäi vain kaksi pistettä Turusen vuonna 2016 tekemästä ennätyksestä.

Turunen kuului Suomen maajoukkueeseen ennen taukoaan.

– Ammunnasta katosi nautinto eikä se enää maistunut hyvältä, ja siksi laitoin ”pillit pussiin”. En uskalla nyt sanoa tulevaisuudensuunnitelmistani mitään sen enempää. Tämä on tunnustelua ja fiilistelyä miten tästä edetään, Turunen sanoi tammikuun 9. päivänä.