Urheiluampuja 2/2021 on ilmestynyt
4.5.2021 klo 11:00

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2021 toinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä 2/2021 kerrotaan valmistautumisesta Tokion olympialaisiin ja paralympialaisiin sekä koronavuoden poikkeuksellisista arvokisavalinnoista. Katseet on suunnattu paitsi Tokioon myös Kroatian Osijekissa touko-kesäkuussa järjestettäviin EM-kilpailuihin.

Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura (IMAS) voitti ensimmäisen kerran jaetun kiertopalkinnon Vehasen maljan. Palkinto oli erittäin mieluisa IMAS:lle, joka viettää tänä vuonna 100-vuotisjuhlavuottaan.

Ampumaurheiluliiton pistoolilajien uusi päävalmentaja John Leighton-Dyson kertoo lehdessä kokemuksistaan Suomessa. Kokenut kiväärivalmentaja Mikko Mattila palasi nuorten maajoukkuevalmentajaksi lyhyen tauon jälkeen.

Urheilija arjessa -sarjassa tavataan Simpeleen Hahlon kivääriampuja Emmi Hyrkäs, ja Noin 20 kysymykseen vastaa Hämeenlinnan Ampumaseuran toiminnanjohtaja Timo Hänninen.

Urheiluampujassa alkoi uusi palsta Satunurkka, jossa Ampumaurheiluliiton hallituksen jäsen, fysiatrian erikoislääkäri ja lääketieteen tohtori Satu Luoto esittelee poimintoja tieteen maailmasta.

Seuraesittelyissä kuullaan mitä Etelä-Saimaan Ampujille (ESA) ja Orimattilan Seudun Urheiluampujille (OSU) nyt kuuluu. Lehdessä jatkuu juttusarja Tähtäimessä uusi laji, jossa Urheiluampuja-lehden graafikko Rauno Hietanen testaa ensikertalaisena, millaisiin tuloksiin eri lajeissa pääsee yhden päivän harjoittelulla. Nyt oli liikkuvan maalin vuoro.

Lehdessä on myös katsaukset practicalin tuomaritoimintaan sekä Ampumaurheiluliiton liittovaltuuston kokoukseen ja liittokokoukseen.

Urheiluampujan sähköinen versio: Urheiluampuja 02 2021 (epaper.fi)