Suomen EM-joukkue täydentyi viidellä skeet-ampujalla
14.5.2021 klo 17:53
Lassi Palo

Kroatian Osijekissa järjestettäviin EM-kilpailuihin lähtee kolme ampujaa miesten ja kaksi naisten skeetiin.

Kroatian Osijekissa järjestetään 20.5.-6.6. ampumaurheilun EM-kilpailut, joissa kilpaillaan ilma-aseiden lisäksi 25/50/300m kivääri- ja pistoolilajeissa sekä haulikkolajeissa. Suomen Ampumaurheiluliiton hallitus nimesi huhtikuussa kaikki muut joukkueet paitsi miesten ja naisten skeetin EM-joukkueet.

Miesten ja naisten skeetiin ei tuolloin nimetty vielä ketään, koska valintaprosessia päivitettiin aiemmin keväällä ja EM-valinnat päätettiin tehdä Italian Arezzon (24.-25.4.) ja Lonaton (9.-10.5.) kilpailujen jälkeen.

Ampumaurheiluliiton hallitus on nyt täydentänyt Suomen skeetin EM-joukkueita. Osijekiin lähtee kolme ampujaa miesten ja kaksi ampujaa naisten skeetiin.

EM-Osijekissa on mitalien lisäksi jaossa kaikkiaan kuusitoista maapaikkaa Tokion olympialaisiin. Niistä skeetissä on jaossa kaksi paikkaa niin miesten kuin naistenkin kilpailussa. Lari Pesonen on ampunut aiemmin miesten skeetissä Suomelle olympiamaapaikan.

EM-kilpailut (haulikko, kivääri, pistooli)
20.5.-6.6. Osijek, Kroatia

Suomen joukkue

Skeetin täydennys (5)