Antti Hannula ampuma-aselautakunnan ja OK:n kurinpitovaliokunnan jäseneksi
24.11.2021 klo 12:56

Antti Hannula.

Ampumaurheiluliiton hallituksen varapuheenjohtaja Antti Hannula on nimitetty ampuma-aselautakunnan ja Olympiakomitean eettisten asioiden kurinpitovaliokunnan jäseneksi.

Antti Hannula on nimitetty Poliisihallituksen yhteydessä toimivan ampuma-aselautakunnan jäseneksi. Lautakunnan tehtävänä on antaa pyynnöstä lausuntoja ampuma-aselain soveltamisalaan kuuluvista asioista.

Hannula on Ampumaurheiluliiton liittohallituksen varapuheenjohtaja. Hän on asianajaja, Asianajotoimisto Nordian partneri.

Hannula nimitettiin viime viikonloppuna pidetyssä Olympiakomitean syyskokouksessa eettisten asioiden kurinpitovaliokunnan jäseneksi. Urheilujärjestöjen kurinpito keskitetään uuteen eettisten asioiden kurinpitolautakuntaan vakavaa epäasiallista käyttäytymistä ja vakavia eettisiä rikkomuksia koskien.

Kurinpitolautakunnan toimivaltaan kuuluvat esimerkiksi rasismi, seksuaalinen tai muu häirintä, fyysisen koskemattomuuden loukkaaminen ja vaaran aiheuttaminen hengelle tai terveydelle, epäasiallinen kielenkäyttö ja nöyryyttävä käytös sekä kiusaaminen. Lisäksi toimivaltaan kuuluvat yksityisyyteen kohdistuvat loukkaukset ja epäasiallinen käytös tai toiminta urheilussa.

Lautakunnan puheenjohtajaksi valittiin Pirjo Aaltonen sekä varapuheenjohtajiksi Anu Välimäki ja Pasi Kainulainen. Hannula on yksi lautakunnan kahdestatoista jäsenestä.