Tarkennus ilma-aseiden EM-näyttöihin liittyen (Teemu Anttilan muistokilpailu ja GP Leppä) 10.-12.12.2021
8.12.2021 klo 07:23
Henna Torpo

Tarkennus ilma-aseiden EM-näyttöihin liittyen: ilma-aseiden SM-kilpailu (Teemu Anttilan muistokilpailu) ja GP Leppä-kilpailu 10.-12.12.2021.

Kuten Ampumaurheiluliiton nettisivuilla on ilmoitettu, ilma-aseiden EM-kilpailuiden (Norja 2022) yhtenä näyttökilpailuna on mm. GP Leppä 10.-12.12.2021.

GP Leppä-kilpailun rakenne muuttui loppusyksystä siten, että aiemmin peruuntuneet ilma-aseiden SM-kilpailu järjestetään pe 10.12. (M/N) nimellä Teemu Anttilan muistokilpailu ja GP Leppä-kilpailun EM-näyttö la 11.12.2021.

Ilma-aseiden SM-kilpailut (Teemu Anttilan muistokilpailu) on yhtälailla hyväksytty EM-näyttökilpailu ja nuoret voivat antaa SAL:n hallituksen erillispäätöksen mukaan näyttönsä N/M sarjassa. Nuorten tulos kyseisessä kilpailussa luetaan heidän N20/M20 EM-näytöksi, vaikka urheilija ei olisi onnistunut ilmoittamaan päävalmentajalle asiaa. Syynä tähän mm. päävalmentajan vaihdos.

Sekä aikuisilla että junioreilla on siten ko. viikonloppuna kaksi näyttömahdollisuutta, joista yksittäinen paras tulos on käytettävissä EM-kilpailuiden näyttötuloksena. Koko viikonlopun kilpailutapahtumaa käsitellään siten yhtenä kokonaisuutena, kuten alkuperäisesti oli tarkoitus, vaikka kilpailun nimessä on tapahtunut muutos.

Muiden EM-näyttökilpailuiden (ilma-ase) osalta urheilijan on ilmoitettava etukäteen päävalmentajalle, missä sarjassa hän ko. kilpailussa aikoo näyttönsä antaa, mikäli hän osallistuu useampaan eri sarjaan samassa kilpailussa.