Vuoden viimeinen Urheiluampuja on ilmestynyt
13.12.2021 klo 07:21

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2021 viimeinen eli viides numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä 5/2021 on yhteenveto Ampumaurheiluliiton vuoden parhaiden palkitsemistilaisuudesta Grande Finalesta. Tokion olympianelonen Eetu Kallioinen palkittiin Vuoden ampumaurheilijana.

Kansijutussa esitellään kansainvälinen, nuori ja menestynyt practical-ampuja, espoolainen Anastasia Mustonen, 18.

Lehdessä suunnataan katse jo Pariisissa vuonna 2024 järjestettäviin seuraaviin kesäolympialaisiin ja kerrotaan paitsi Euroopan valintamenettelystä myös alkaneen olympiadin valmentajatilanteesta. Lisäksi kerrotaan liiton uudesta työntekijästä Marko Keskitalosta, joka aloittaa työnsä seurakehittäjänä.

Urheilijahaastatteluissa tavataan kivääriampuja Riku Koskela ja practical-ampuja Jaakko Viitala. Lehdessä on myös kausiyhteenvedot mustaruudista, kasa-ammunnasta ja siluetista. Esittelyssä ovat myös compakin nuoret MM-mitalistit Oliver Ojansuu, Roope Hanni ja Rasmus Kumpuvaara.

Noin 20 kysymykseen vastaa pistoolivalmentaja Anni Kelhä, ja seuraesittelyssä päivitetään Lammin Ampumaseuran kuulumiset. Tähtäimessä uusi laji -juttusarjassa on vuorossa ilmapistooli.

Urheiluampujan sähköinen versio: Urheiluampuja 05 2021 (epaper.fi)