LIIKKUVA MAALI: Korvaava ilma-aseiden EM-näyttö la 22.1.2022 Inkoon Aktia Halli, avoin leirikilpailu
14.1.2022 klo 11:51
Henna Torpo

Inkoossa järjestetään peruuntuneiden EM-näyttöjen tilalla korvaava kilpailu, jonka tulos hyväksytään EM-näyttötulokseksi liittyen Norjan ilma-aseiden EM-kilpailuihin 2022.

Korona-pandemiasta johtuvat kilpailujen peruuntumiset sekä hyvin nopealla rytmillä muuttuvat alueelliset rajoitukset aiheuttavat lisähaasteita ja olemme liikkuvan maalin päävalmentajan kanssa yrittäneet selvittää tiiviisti mahdollisuuksia korvaaviin toimintoihin, huomioimalla samalla terveysturvalliset järjestelyt. Tästä johtuen informaatio tulee monessa asiassa hyvin lyhyellä varoitusajalla, jota pahoittelemme.

Korvaavan EM-näyttöön osallistumisen kriteerit:

• Maajoukkue (aikuiset + juniorit) on erikseen kutsuttuna.
  • EM-näyttökilpailu on avoin myös maajoukkueryhmien ulkopuolisille urheilijoille tietyin ehdoin, johtuen koronapandemiatilanteesta ja valtakunnallisista koronarajoituksista.
  • Maajoukkueryhmän ulkopuolisella urheilijalla tulee olla realistinen mahdollisuus saavuttaa EM-valintaan oikeuttava harkintaraja. Tämän arvion tekee liikkuvan maalin päävalmentaja. Arvioinnissa käytetään jo ammuttuja EM-valintakilpailuja liittyen Ilma-aseiden EM-kilpailuun 2022 Norjassa.
  • Maajoukkueryhmän ulkopuolisten urheilijoiden tulee olla yhteydessä päävalmentaja Häyriseen  viimeistään TO 20.1.2022 klo 21:00 mennessä, jotta heidän osallistumisensa ko. korvaavaan EM-näyttöön voidaan arvioida. Ilman yhteydenottoa ja päävalmentajan hyväksyntään EM-näyttökilpailuun ei tällä kertaa voi valitettavasti osallistua, sillä kyseessä ei ole kilpailukalenterin mukainen kilpailu vaan koronapandemiatilanteesta johtuva erikoisnäyttö.

Osallistuminen tähän korvaavaan EM-näyttökilpailuun on ilmainen.

Korvaavan EM-näyttökilpailun aikataulu: La 22.1.2022 klo 09:00 normaalijuoksut ja klo 12:00 sekajuoksut. Eräluettelot paikan päällä, 3 rataa.

Huom. EM-valintaan voi hyödyntää yhtä yksittäistä tulosta ko. viikonlopun kilpailuista!

Pahoittelemme, että tämä informaatio erillisestä EM-kilpailunäytöstä la 22.1.2022 julkaistaan näin lyhyellä varoitusajalla, mutta korona-pandemian johdosta olemme pakotettuja seuraamaan tiiviisti rajoituksia sekä kilpailujen peruuntumisia ja sen jälkeen rakennamme kokonaisuutta uudelleen siten, että urheilijoillamme olisi terveysturvallisesti mahdollisuus antaa EM-näyttö myös kotimaassa.

Terveysturvallisuudesta johtuen radalle saa tulla ainoastaan kilpailuun osallistuvat urheilijat.

Osallistujien on käytettävä kasvomaskia rata-alueella, paitsi kilpailun aikana. Lisäksi kehotamme huolehtimaan hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta. Suosittelemme myös lämpimästi, että osallistujat tekisivät koti-koronatestin ennen radalle saapumistaan.

Yhteydenoton ilmoittautumisiin liittyen:

päävalmentaja Ville Häyrinen (ville_hayrinen@hotmail.com / 050 302 3300