Lisin: ”Venäjän EM-kilpailut siirretään muualle”
25.2.2022 klo 06:38

Venäjän EM-kilpailut siirretään muualle, ilmoitti Kansainvälisen ampumaurheiluliiton puheenjohtaja Vladimir Lisin myöhään torstaina.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) puheenjohtaja Vladimir Lisin sanoi Facebook-tilillään myöhään torstai-iltana olevansa ”erittäin huolestunut nykyisestä tilanteesta”.

– Ymmärrän, että kaikki urheilijat eivät voi osallistua haulikkolajien, liikkuvan maalin ja 25/50/300m kivääri- ja pistoolilajien EM-kilpailuihin. Olen erittäin pahoillani, Lisin sanoi.

Lisinin mukaan ISSF:n toimistolla ja Euroopan ampumaurheiluliiton (ESC) hallituksella ei ole oikeutta tehdä kisoista ”epäoikeudenmukaisia” eikä rajoittaa urheilijoiden mahdollisuuksia saavuttaa olympiamaapaikkoja Pariisin olympialaisiin 2024.

– Olen varma, että löydämme ratkaisun ja järjestämme EM-kilpailut jossain muualla, Lisin päätti kirjoituksensa.

EM-kilpailut piti järjestää 15.-30. elokuuta Moskovan alueella Ignatovossa.

ESC:n hallituksen kerrottiin vahvistaneen puheenjohtaja Vladimir Lisinin ilmoituksen seuraavana päivänä (26.2.) verkkosivuillaan.