Urheiluampuja 2/2022 on ilmestynyt
9.5.2022 klo 10:16

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden toinen numero on ilmestynyt.

Kivääriampuja Viivi Kemppi (Myllykosken Ampujat) kertoo lehden kansijutussa kuulumisistaan ja tavoitteistaan. Nuori ja menestynyt ampuja haluaa profiloitua huippu-urheilijana, ja hänellä on kova tahto korkealle.

Lehdessä kerrotaan myös, että ampumaurheilun ensimmäiset maapaikat Pariisin olympialaisiin jaetaan Larnakassa ja Wroclawissa järjestettävissä EM-kilpailuissa. Uudet finaalisäännöt on otettu tänä keväänä käyttöön. Sääntöuudistuksen taustoista kerrotaan myös.

Ampumaurheiluliiton pistoolilajien päävalmentaja John Leighton-Dyson on huolissaan lajin tulevaisuudesta. ”Sen on varmistettava olympiastatuksensa”, hän sanoo lehden haastattelussa.

Valmentaminen sytyttää palavan innon Ampumaurheiluliiton uudessa trapin päävalmentajassa Lesley Goddardissa, joka aloitti työnsä keväällä.

Urheiluampujassa on myös katsaus maaliskuussa Norjan Hamarissa järjestetyistä ilma-aseiden EM-kilpailuista. Lietolainen Sari Posio osallistui ensimmäisen kerran kansainvälisiin arvokisoihin, kun hän oli mukana para-ammunnan EM-kisoissa Hamarissa.

Practicalin ilmapistoolin eli action airin SM-kilpailut järjestetään osana Olympiakomitean ja Yleisradion organisoimaa SM-viikkoa kesä-heinäkuun vaihteessa. Seuraesittelyvuorossa on Nokian Seudun Ampujat (NoSA).

Tornionseudun Ampujat (TorSA) voitti Ampumaurheiluliiton nuorisopalkinnon Vehasen maljan. Parhaan seuran palkinnon Pohjolan maljan vei jälleen kerran Sibbo Skyttegille (SSG). Urheiluampujassa on myös raportti Ampumaurheiluliiton liittovaltuuston kokouksesta.

Finaali-sivulla tavataan Krister Holmberg, joka on ampunut liikkuvan maalin kansainvälisellä huipputasolla jo neljällä vuosikymmenellä. Hän täyttää 50 vuotta toukokuun 17. päivänä.

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio: Urheiluampuja 02 2022 (epaper.fi)