Lapua Eurooppa cup: Suomelle joukkuehopeaa, Lepälle jälleen SE
21.6.2022 klo 22:54
Heidi Lehikoinen

Suomi otti joukkuehopeaa ja Aleksi Leppä ampui jälleen Suomen ennätyksen, kun 300 metrin kiväärin Lapua Eurooppa cup jatkui vapaakiväärin 3×20 laukauksen kilpailulla. Aarhusissa aiemmin päivällä Leppä oli vakiokiväärillä 3×20 laukauksen kilpailussa neljäs tuloksella 585.

Leppä ampui karsinnassa tuloksen 588. Hopeajoukkueen muista jäsenistä Sebastian Långström oli karsinnan yhdeksäs ja Riku Koskela 11:s.

– Tasasen hyvä veto! Polvelta yks huono laukaus ja pystyn toinen sarja lähti kolmella 9,9:llä. Muuten oli hyvää ammuntaa ja olin siihen tyytyväinen, Leppä sanoi.

Vakiokiväärin 3×20 laukauksen kilpailussa Långström oli kahdeksas 578 ja Koskela 14:s 572. Leppä on ollut Aarhusissa hyvässä vireessä, sillä SE oli Aarhusissa jo kilpailujen toinen edellispäivänä vakiokiväärin karsinnassa tulleen jatkoksi.

– Eilen oli tosi huippu päivä. Tuntui että kaikki kulki ja oli helppo ampua. Oli myös mukava paukutella, kun keli oli niin vakaa, että pystyi vaan keskittymään tekemiseen ja keskelle ampumiseen. Tämä päivä ei ollut kaukana eilisesti ammunnasta, mutta ei ollut ihan yhtä hyvä päivä. Paljon ysejä, jotka oli juuri 10:n ulkopuolella. Hyvää tekemistä ja hyvä tulos mutta ei ihan yhtä huippu kuin eilen.