Haulikon EM-joukkue valittu
21.7.2022 klo 16:20
Henna Torpo

Suomen Ampumaurheiluliitto on valinnut haulikon EM-kilpailujoukkueen.

Haulikon EM-kilpailut järjestetään Kyproksella 24.8.-12.9.2022 ja Suomen Ampumaurheiluliiton hallitus on valinnut haulikon EM-kilpailujoukkueeseen seuraavat urheilijat:

Trap miehet: Teemu Ruutana, Jukka Laakso ja Juho Mäkelä sekä RPO-ampujiksi (ranking points only) Vili Kopra ja Eemil Pirttisalo.

Trap naiset: Noora Antikainen, Mopsi Veromaa ja Sara Nummela sekä omasta tahdostaan RPO-ampujana Satu Mäkelä-Nummela.

Trap junioreihin ei nimetty urheilijoita.

Skeet miehet: Tommi Takanen, Timi Vallioniemi, Eetu Kallioinen sekä RPO-ampujiksi Oskari Kössi ja Lari Pesonen.

Skeet naiset: Marjut Heinonen

Skeet juniorit (P): Lehtimäki Oskari, Eino Peltomäki ja Ukko-Pekka Mäkinen.

Skeet juniorit (T): Vallioniemi Nea

Arvokilpailujoukkueen valinnat perustuvat julkaistuihin valintakriteereihin, jotka pohjautuvat valintakelpoisuuden saavuttamiseen (MCS-raja) ja sen jälkeiseen päävalmentajan harkintaan valintamenettelyn kohdan 8 mukaisesti.

Suomen Ampumaurheiluliiton hallitus linjasi kokouksessaan 20.7.2022, että kilpailun ulkopuoliseksi RPO-ampujaksi voidaan lähettää riippumatta siitä, onko urheilija valintakelpoinen vai ei, päävalmentajan harkinnan mukaan. Mikäli RPO-ampuja ei ole saavuttanut valintakelpoisuutta, hän osallistuu omakustanteisesti.