Kahdeksantoista suomalaista MM-haulikkoon
17.8.2022 klo 17:09

Ampumaurheiluliitto on nimennyt kahdeksantoista ampumaurheilijaa haulikkolajien MM-kilpailuihin, jotka järjestetään syys-lokakuussa Kroatiassa.

Haulikkolajien MM-kilpailut pidetään Kroatian Osijekissa syys-lokakuussa. Ampumaurheiluliiton hallitus nimesi tiistain kokouksessaan kahdeksantoista suomalaista ampumaurheilijaa kisoihin – yhdeksän skeetiin ja yhdeksän trapiin.

Kisakalenteri on tiivis, sillä haulikkolajien EM-kilpailut alkavat ensi viikon perjantaina Kyproksen Larnakassa.

Larnakassa ovat jaossa EM-mitalien lisäksi ensimmäiset kahdeksan maapaikkaa Pariisin olympialaisiin, jotka järjestetään vuonna 2024. Jaossa on kaksi paikkaa kussakin henkilökohtaisessa lajissa eli miesten ja naisten skeetissä ja trapissa.

Osijekin MM-kilpailuissa on myös jaossa maapaikkoja Pariisiin. Osijekissa jaetaan neljä maapaikkaa kussakin henkilökohtaisessa lajissa eli kaikkiaan kuusitoista paikkaa.

Haulikon MM-kilpailut (skeet, trap)
19.9. –12.10., Osijek, Kroatia

Suomen joukkue

Trap (9)
Miehet: Jukka Laakso (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Teemu Ruutana (Längelmäen Seudun Ampujat)
Naiset: Noora Antikainen (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Satu Mäkelä-Nummela (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille)
Pojat: Juho Mäkelä (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Juho Montonen (Iisalmen Ampujat), Kaarlo Hoppu, joukkuevalinta (Pohjois-Hämeen Ampujat)
Tytöt: Sara Nummela (Orimattilan Jymy)

Skeet (9)
Miehet: Eetu Kallioinen (Ala-Hämeen Ampujat), Tommi Takanen (Lahden Ampumaseura), Timi Vallioniemi (Ala-Hämeen Ampujat). RPO (ranking points only): Sami Aaltonen (Rauman Seudun Urheiluampujat).
Naiset: Marjut Heinonen, joukkuevalinta, parikilpailu (Oulun Seudun Haulikkoampujat)
Pojat: Oskari Lehtimäki (Honkajoen Seudun Ampujat), Ukko-Pekka Mäkinen (Tornionseudun Ampujat), Eino Peltomäki (Ala-Hämeen Ampujat)
Tytöt: Nea Vallioniemi (Ala-Hämeen Ampujat)