Marianne Palo päivän paras suomalainen Elvassa
14.1.2023 klo 20:27

Kansainvälinen ilma-asekilpailu käynnissä Elvassa lauantaina. (Kuva: Mari Backman-Hyrkäs)

Marianne Palo oli päivän paras suomalainen Viron Elvassa lauantaina jatkuneessa kansainvälisessä ilma-asekilpailussa.

Viron Elvassa jatkui lauantaina kansainvälinen ilma-asekilpailu Elva Open Air. Marianne Palo (Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura) teki parhaan suomalaistuloksen avoimessa ilmakiväärikilpailussa, kun hänelle kirjattiin peruskilpailussa 626,1 pistettä. Emmi Hyrkkään (Simpeleen Hahlo) tulos oli 625,8.

Palon ja Hyrkkään lisäksi superfinaaliin pääsivät suomalaisista Henna Viljanen (Kyrkslätt Skytteförening), Sebastian Långström (KSF) ja Lauri Syrjä (Asikkalan Ampumaseura). Heidän tuloksensa olivat 623,6, 623,0 ja 622,6.

Palo kohtasi kultaottelussa Yhdysvaltojen Jeanne Haverhillin, joka vei voiton pistein 17–3. Hyrkäs oli kolmas, Viljanen neljäs, Långström viides ja Syrjä kahdeksas.

Lasse Kurkela (Raseborgs Skyttar) sijoittui avoimessa ilmapistoolikisassa 11:nneksi tuloksellaan 558.

Elva Open Air -kilpailuun on ilmoittautunut 139 ampumaurheilijaa viidestä maasta. Mukana on yhdeksäntoista suomalaisia urheiluampujaa. Sunnuntaina ammutaan parikilpailut.

Elvan kilpailu on yksi Ampumaurheiluliiton EM-näyttökilpailuista. Ilmakiväärin ja -pistoolin EM-kilpailut järjestetään Viron Tallinnassa 5.–13. maaliskuuta.

Elva Open Air -kilpailun kaikki tulokset Siuksen sivuilla. Ampumaurheiluliiton EM-näyttökisojen seuranta.