Ville Häyrinen ISSF:n liikkuvan maalin valiokunnan puheenjohtajaksi
10.2.2023 klo 07:44

Ville Häyrinen sai keskiviikkoiltana uuden ISSF:n luottamustoimen. (Kuva: Lassi Palo)

Ville Häyrinen on valittu Kansainvälisen ampumaurheiluliiton liikkuvan maalin valiokunnan puheenjohtajaksi.

Kansainvälinen ampumaurheiluliitto (ISSF) nimesi tammikuussa uudet valiokuntansa. Tuolloin Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtaja Ville Häyrinen nimettiin liikkuvan maalin valiokuntaan. Keskiviikkona hänet valittiin valiokunnan puheenjohtajaksi.

Häyrinen voitti äänestyksessä Saksan Matthias Mailin ja Ranskan Christian Hunzingerin. Häyrinen vastaa valiokunnan kanssa muun muassa lajin arvokisajärjestelyistä ja MM-kilpailuista sekä juryjen valinnoista ja säännöistä.

Häyrisen lisäksi ISSF:n valiokuntiin nimettiin tammikuussa Ampumaurheiluliiton varapuheenjohtaja Antti Hannula (sääntö- ja lakiasiainvaliokunta) ja ympäristö- ja olosuhdepäällikkö Lotta Laitinen (kestävän kehityksen valiokunta).