Hyviä suomalaistuloksia Saksasta ja Tshekistä
7.5.2023 klo 20:37

Noora Antikainen voitti naisten trapin Brnossa. (Kuva: Kari Kopra)

Suomalaisia kivääri- ja haulikkoampujia kilpaili viikonloppuna Saksassa ja Tshekissä.

Noora Antikainen (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) voitti naisten trapin Tshekin Brnossa järjestetyssä kansainvälisessä GP-kilpailussa. Hän teki peruskilpailussa tuloksen 114.

Brnon kilpailu oli yksi Ampumaurheiluliiton näyttökilpailuista elokuussa Azerbaidzhanin Bakussa järjestettäviin MM-kilpailuihin. Urheilijan on saavutettava MQS/MCS-raja vähintään kahdesti ennalta nimetyissä näyttökilpailussa. MCS on vähimmäisraja, jonka perusteella valintaa harkitaan. MQS on valintahyväksynnän minimiraja, joka takaa valinnan, jos ylittäneitä on vähemmän kuin kolme. Antikaisen tulos on sama kuin MQS-raja.

Mopsi Veromaa (SSG) oli neljäs ja Satu Pylkkänen (OSU) seitsemäs. He tekivät peruskisassa tulokset 112 ja 106.

Miesten trapissa Jukka Laakso (OSU) oli seitsemäs tuloksellaan 118. Ari Simola (Orimattilan Jymy) sijoittui 15:nneksi tuloksellaan 114. Laakson tulos rikkoo MCS-rajan.

Jukka Takala voitti Frankfurt Oderissa miesten trapin, ja Mika Myllylä sijoittui toiseksi. Simo Köylinen oli kuudes. (Kuva: Pekka Maunula)

Saksan Frankfurt Oderissa kilpailtiin myös trapissa. Jukka Takala (SSG) teki miesten peruskilpailussa tuloksen 117, jolla tuli kisan voitto. Toiseksi sijoittuneen Mika Myllylän (P-HA) tulos oli 113 ja kuudenneksi sijoittuneen Simo Köylisen (OSU) 110.

Kaarlo Hoppu (P-HA) oli poikien trapissa kolmas. Hänen peruskilpailunsa tulos oli 105. Pihla Pulliainen (Kaustisen Pohjan-Veikot) oli tyttöjen trapissa samoin kolmas. Pulliainen rikkoi peruskisassa 90 kiekkoa.

Alexandra Rosenlew (ESF) sijoittui tyttöjen ilmakiväärissä toiseksi, kun kansainvälinen ISCH-kilpailu päättyi sunnuntaina Saksan Hannoverissa. Voiton vei Ranskan Alicia Delabre, jonka voittopisteet olivat 247,4. Rosenlew tähtäsi finaalissa 246,9 pistettä. Rosenlewin teki peruskilpailussa tuloksen 622,2.

Tuulevi Suomus (Vihdin Ampumaseura) sijoittui 15:nneksi tuloksellaan 618,3. Aino Nenosen (Hahlo) tulos oli 609,1, jolla hän oli 34:s.

Lauri Syrjä (Asikkalan Ampumaseura) oli kolmas poikien 50m pienoiskiväärin asentokilpailussa. Syrjän peruskisan tulos oli 578 pistettä. Aleksi Kasi (Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura) sijoittui 11:nneksi 573 pisteellään.

Lauri Syrjä oli kolmas Hannoverin päätöskilpailussa. (Kuva: Joni Stenström)

ISCH-kilpailu oli yksi Ampumaurheiluliiton näyttökilpailuista Etelä-Korean Changwonissa heinäkuussa järjestettäviin nuorten MM-kilpailuihin. Syrjän tulos ylitti MCS-rajan pisteellä.

Frankfurt Oderin tulokset: 2023_bbc_results_trap