Ampumaurheiluliiton pilottihankkeen haku: Talenttiryhmä
7.6.2023 klo 13:25
Olli Törni

Ampumaurheiluliiton pilottihanke: Talenttiryhmä (hankkeen kesto 5/2025, arviointi 5/24 ja 5/25)

Talenttiryhmä on tarkoitettu kansalliselle ja/tai kansainväliselle huipulle tähtääville kivääri- ja pistooliampujille. Ryhmässä ei ole ikärajaa ja ainoana vaatimuksena on tavoitteellisuus, joka näkyy urheilijan arjessa ja arjen valinnoissa. Talenttiryhmä keskittyy ilma-aselajeihin, ryhmän vastuuvalmentajana toimii Janne Terkola ja ryhmä toimii yhteistyössä SAL:in muiden valmennusryhmien kanssa. Valinnat tehdään hakemusten ja mahdollisten haastattelujen perusteella heinäkuun alussa. Ryhmän toiminnan on tarkoitus alkaa heinäkuun aikana ja jatkua vuoden ympäri. Ryhmään valituilta odotetaan sitoutumista ryhmän toimintaan ja omaan kehittymiseen.

Ryhmään valitulta urheilijalta tulee löytyä omaan lajiin tarvittavat varusteet ja mahdollisuus osallistua leirityksille. Urheilija kustantaa talenttiryhmän vuosimaksun (100€) ja leirikulut (majoitus, ruokailu, matkat, yms).

Ryhmän toiminta sisältää: yhteisleirejä noin 6kpl/vuosi, henkilökohtaisen kehityssuunnitelman, ominaisuustestausta leirien yhteydessä, harjoitusohjelman/kausisuunnitelman, etäharjoituksia (scatt/teams), henkilökohtaista valmennusta.

Talenttiryhmä hakulomake

Hakemukset 30.6.2023 mennessä osoitteeseen: janne.terkola@ampumaurheiluliitto.fi

Hankkeen arviointiin käytetään tehoryhmän kanssa yhtenevää arviointitapaa, keskittyen ensisijaisesti harjoitusmäärien (tunnit/laukaukset) ja kilpailumäärien lisääntymisen arviointiin ja toissijaisesti lajiteknisen osaamisen kasvamisen arviointiin. Hankkeen ensimmäinen arviointi on toukokuussa 2024 ja loppuarviointi toukokuussa 2025.

Lisätietoja:

Janne Terkola, 040-6616531