Pistoolin SM: Lahti harmitteli vaisua tulosta, Karri yllättyi mestaruuksistaan
29.7.2023 klo 23:54
Heidi Lehikoinen

Pistoolin SM-mitaleita ratkotaan viikonvaihteessa Mikkelissä, jossa vakiopistoolin voittajaksi ylsi Teemu Lahti, Ritva Karri voitti naisten 50 metrin pistoolin ja 25 metrin vakiopistoolin ja 50 metrin isopistoolin Jan Parhiala.

Teemu Lahti ampui tuloksen 555.

–  Vakiopistoolissa oli tiukka kisa. Teknisesti ammunta sujui hyvin, mutta valitettavan paljon tuli 9,9 ja 9,8 osumia niin tulos jäi vaisuksi mutta tällä kertaa se riitti.

Ritva Karri yllättyi mestaruuksistaan:

– Molemmat mestaruudet tuli yllätyksenä. Olin pitkään ampumatta ja kesän harjoittelu on ollut vähäistä. 50 metrin pistoolissa (511) tulostaso jäi alhaiseksi, mutta omaan tulokseen ihan tyytyväinen tuon vähäisen harjoittelun vuoksi. 25 metrin vakiopistooli (543) oli yllättävän hankala ampua. Sain siinä kuitenkin yllättävänkin paljon pisteitä tekemisen laatuun nähden, Karri sanoo.

Jan Parhiala voitti 25 metrin isopistoolin tuloksella 574.

– Tarkkuusosa meni kohtuullisesti muutamaa laukausta lukuun ottamatta, pikaosa oli mukavaa tasaista tekemistä, Parhiala sanoo.

Tulokset: Tulokset – Mikkelin Ampujat ry.