Kiitokset tästä vuodesta ja katseet ensi vuoteen
19.12.2023 klo 13:54
Marko Keskitalo

Hyvä ampumaurheilun seuratoimija!

Vuosi alkaa lähestyä loppuaan, joten suunnataanhan katseet kohti vuotta 2024. Ja mikä vuosi meille onkaan tulossa!

Ensi kesänä järjestettävät Pariisin olympialaiset tuovat varmasti lajiamme kohtaan paljon kiinnostusta ja seurojen kursseille kysyntää. Ampumaurheilun lajithan kisataan Ranskassa välillä 27.7.–5.8. ja toivotaankin siis suomalaisille huippu-urheilijoillemme silloin onnea ja menestystä! Hyödynnetään seurakentällä tämä neljän vuoden välein toistuva tilanne mahdollisimman hyvin ja tarjotaan kiinnostuneille mahdollisuuksia päästä tutustumaan lajeihimme ja tulemaan mukaan hyvään harrastukseen, iästä ja paikkakunnasta riippumatta.

Kutsumme seuratoimijoitamme keväällä kokoontumiseen, jossa voimme yhteisesti suunnitella tulevaa ja kommentoida liiton strategian (vuosille 2025-2028) sen hetkistä versiota. Seurojen mielipiteet ovat erittäin tärkeitä, jotta saamme luotua yhteisen strategian, jonka toteutumiseen tulemme kaikki sitoutumaan.

Tulemme markkinoimaan liiton budjetista seurojen TYKY ja yritysryhmille suunnattuja kevään lajiesittelyjä. Seurojen tulee ilmoittaa liittoon (8.4. mennessä) voivatko he järjestää omalla paikkakunnallaan toimintaa ma 22.4. – su 26.5.2024 välisenä aikana. Tuon ajankohdan väliin osuu sopivasti 10.5. joka on Unelmien liikuntapäivä, ja me kaikkihan tiedämme mitä silloin kannattaa tehdä. Tarjoamme seuroille näihin yrityskursseille valmiit sisällöt ja ohjeet, joista seurat voivat optimoida kurssin omien olosuhteiden mukaisesti. Toivottavasti myös tuon ajankohdan ulkopuolella seuroilla on tarjontaa ryhmille mutta pilotoimme yritysmarkkinoinnissa nyt kevättä.

Liitto markkinoi myös sosiaalisen median kanavissaan syksyllä alkavia seurojen ampumaurheilukouluja, jotka seurat ovat lisänneet Suomisporttiin 1.8. mennessä. Voitte hyödyntää monilajisen ampumaurheilukoulun valmiita sisältöjä omissa kursseissanne. Ampumaurheiluviikko (19.-25.8.) kannattaa jo merkitä kalentereihinne koska silloin olisi varmasti tulijoita tutustumaan seuran toimintaan.

Jotta voimme ohjata kysyjät oikeaan osoitteeseen on tärkeää, että seurojen tiedot ovat oikein. Muistakaa siis päivittää seuranne vuosi-ilmoitukset hyvissä ajoin, viimeistään 15.2., jotta tiedot ovat oikein myös liiton nettisivuilla. Samassa yhteydessä Urheiluampuja -lehden tilaukset kannattaa tehdä seuranne jäsenille. Vuoden 2024 lehtitilauksen voitte tehdä tästä linkistä, linkki aktivoituu 1.1.2024 klo 8. Tarkemmat ohjeet löydätte liittomme nettisivuilta. Aiemman vuoden tiedot poistuvat järjestelmistä vuoden vaihteessa ja on tärkeää, että seuranne oikeat jäsenet saavat liittomme painetun lehden kotiinsa.

Keräämme joulun jälkeen kyselyllä tietoa viestintästrategiamme pohjaksi, joten toivottavasti käytte vastaamassa kyselyyn, missä roolissa toimitkaan lajimme parissa. Nostamme myös viestinnän kanavissamme julkaistavassa videosarjassa esiin seuroja, seuratoimijoita ja seurojen hyviä porukoita. Ilmiannathan siis seurasi ja kaikki sarjaan sopivat hyvät tyypit laittamalla sähköpostia seurakehittäjällemme.

Huomioittehan myös seuraavia seuroja koskevia päivityksiä: Seura saa jatkossa kaikista kilpailu- ja harrastelisensseistä 3 euroa per lisenssi. Toiveissa siis on, että seura kannustaisi kaikkia jäseniään hankkimaan vähintään harrastelisenssin, jolloin myös kaikki toiminnassa mukana olevat ovat tapaturma- ja vastuuvakuutuksen piirissä. Kitissä on myös tulossa muutoksia, eli kilpailuanomuspuoli avautuu lähipäivinä ja samalla myös aluekäyttäjille tulee mahdollisuus hallita siellä alueellista kilpailutoimintaa ja alue-ennätyksiä.

Ja ennen ensi vuoden toimintaa on aika hengähtää ja kerätä voimia. Suuret kiitokset sinulle suuresta ja tärkeästä työstäsi lajimme parissa!

Ollaan yhteyksissä myös ensi vuonna 😊