Ville Häyrinen: ”Viikonlopun EM-näytöissä kova taso”
11.3.2024 klo 14:20

Kivääriampujat antamassa EM-näyttöjään Turussa. (Kuva: Joni Stenström)

”Urheilijat ovat harjoitelleet talven ajan hyvin. Viikonlopun EM-näytöissä oli kova taso”, Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtaja Ville Häyrinen sanoo.

Turun Kupittaan ampumaradalla ammuttiin viikonloppuna Kevätkisa, joka oli yksi Ampumaurheiluliiton 50m kiväärin EM-näyttökilpailuista matkalla kohti Kroatiaa ja Osijekia. Osijekissa ammutaan EM-kilpailut 23.5.–9.6.

Pariisin olympialaisiin jo nimetty Aleksi Leppä (Haminan Ampumaseura) teki miesten pienoiskiväärin 50m asentokilpailussa (3×20 ls) uuden ennätyksensä 597.  Viivi Kemppi (Etelä-Saimaan Ampujat) tähtäsi naisten kilpailussa 589 pistettä ja Marianne Palo (Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura) 587 pistettä. N20-sarjassa Tuulevi Suomuksen (Vihdin Ampumaseura) tulos oli 584.

Makuun kilpailussa Palo kirjasi viikonlopun parhaat pisteet 628,2. Lepän tulos oli 624,1.

Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtaja Ville Häyrinen oli tyytyväinen viikonlopun tuloksiin:

– Taso oli kauttaaltaan kova – olkoonkin, että tulokset ovat sisäratatuloksia. Urheilijat ovat harjoitelleet talven ajan hyvin, ja ”piekkari” on pysynyt hyvin mukana. Muutaman viikon kuluttua samalla radalla ammutaan ilmakiväärin ja -pistoolin SM-kilpailut. Toivottavasti tulostaso pysyy samanlaisena. Urheilijat ovat menossa oikeaan suuntaan, Häyrinen sanoo.

Pistooliampujat antoivat omia EM-näyttöjään Tampereella, missä Marko Talvitie (Lehtimäen Ampujat) teki isopistoolilla ennätyksensä 584. Myös Esa Savola (Lappajärven Ampujat) kirjasi ennätyspisteensä (575).

Turun tulokst TSA:n verkkosivuilla.