Urheiluampuja 1/2024 on ilmestynyt
13.3.2024 klo 09:30

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden ensimmäinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä kerrotaan Ampumaurheiluliiton poikkeuksellisen kiireisestä vuodesta – eikä vain Pariisin olympialaisten takia. Strategiatyö on käynnissä, puheenjohtaja vaihtuu ja liiton saama valtionapu pieneni. Liitto työskentelee jatkuvasti myös rataolosuhteiden kehittämiseksi ja siten lajin tulevaisuuden turvaamiseksi.

Urheiluampujassa on kansanedustaja Pekka Toverin (kok) haastattelu. Hän aloitti vuoden alussa ensimmäisessä urheilun luottamustehtävässään eli Ampumaurheiluliiton hallituksen jäsenenä.

Lehdessä on myös Pariisin olympialaisiin jo nimettyjen Eetu Kallioisen ja Aleksi Lepän haastattelu, jossa he kertovat miten he ovat harjoitelleet ja harjoittelevat. Lisäksi kerrotaan, miten olympialaisiin voi vielä saavuttaa maapaikan.

Kansijutussa esittäytyy practical-ammunnassa menestynyt Raine Peltokoski. Hän on ollut lajinsa huipulla vuosien ajan. Pistooliammuntaan liittyvässä jutussa haastatellaan valmennustyöt aloittanutta Joonas Kalliota ja päävalmentaja John Leighton-Dysonia, jonka mukaan huippu-urheilijaksi haluavan on tehtävä kovia päätöksiä. Urheilijahaastattelussa tavataan skeet-ampuja Marjut Heinonen.

Lehdessä on SM-tulosliite. Lisäksi kerrotaan Keski-Suomen Ampujien (KSA) toiminnasta. Finaalisivulla tavataan skeet-ampuja Timi Vallioniemi, joka aloitti liikunta-aliupseerin työt vuoden alussa.

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampuja 2/2024 ilmestyy kesäkuussa.

Urheiluampujan sähköinen versio: Urheiluampuja 01 2024 (epaper.fi)