KIVÄÄRIAMPUJILLA HYVÄT VIIMEISTELYT SM-KISOISSA
2.8.2004 klo 12:00

Ateenan Olympialaisiin valmistautuvat kivääriampujamme Marjo Yli-Kiikka ja Juha Hirvi viimeistelivät kuntoaan SM-kisoissa loistavasti. Molemmat saavuttivat SM-kultaa ja Juha Hirvi laukoi sunnuntaina vielä täsysosuman 600 pienoiskiväärin makuu (60 ls)kisassa!

Kiväärin SM-kisat järjestettiin tänä vuonna 80 vuotta juhlivan Joensuun Ampujien toimesta. Kisoissa ammuttiin kautta linjan hyviä tuloksia. Olympialaisiin lähtevät Marjo Yli-Kiikka ja Juha Hirvi viimeistelivät kuntoaan ennen Ateenaan lähtöä kisamielessä viimeisen kerran.

Marjo paukutteli tiukan kisan nasiten urheilukiväärissä 3 x 20 laukausta Helena Juppalan kanssa, joka joutui myöntämään Yli-Kiikan paremmakseen 0,4 pisteen erolla. Finaaliin lähdettiin tasatuloksella 582 ja finaalissa Marjo Yli-Kiikan tulos oli 98,4 ja yhteistulos 680,4. Sunnuntaina osat kääntyivät sitten toisin päin makuukilpailussa. Makuun voitti vuorostaan Helena Juppala tuloksella 593 ja Marjolle hopea tuloksella 582.

Juha Hirven viimeistely päättyi SE:iin ja täysosumaan

Lauantaina Juha Hirvi hallitisi pienoiskiväärin 3 x40 ls kisaa ylivoimaisesti. Lopputuloksena peruskilpailusta 1173 ja finaalista 99,2 ja yhteenlaskettuna 1272,2. Toiseksi paukutteli Henri Häkkinen tuloksella 1252,4.

Sunnuntaikin oli sitten Juhan voittokulkua. Makuun 60 laukauksella mestari paukuteli täydet 600 (SE) ja finaalissa hienosti 102,9, lopputuloksena 702,9, joka sekin  on Suomen ennätys. Hopealle ampui Juha Peltonen 701,3 ja pronssia Pekka Saari 700,3 .

Näyttää siltä, että valmistautuminen Ateenaan on kivääriampujillamme menossa  kohdalleen ja Juhan hankkima uusi pippuu aseessa toimii erinomaiseti.

Lisää kisoista osoitteesta http://personal.inet.fi/yhdistys/ja/

ra