Viimeiset viikot seuroilla osallistua Suureen Raviolympiakisaan
17.2.2005 klo 12:00

Suuressa Raviolympiakisassa jaetaan toimintarahaa urheiluseuroille 10 000 euroa

Suuri Raviolympiakisaan haastetaan mukaan urheiluseurat kautta maan. Kilvan tiimoilta urheiluseurojen nuoret urheilijat pääsevät kokemaan erilaisia elämyksiä raviurheilun maailmassa, kilpailemaan erilaisissa Raviolympiatapahtumissa sekä saavat mahdollisuuden voittaa seuralleen toimintarahaa. Joukkuehenki on Raviolympiakisassa valttia!

Mikä on Suuri Raviolympiakisa?
Suuri Raviolympiakisa liittyy Suomen Olympiakomitean ja ravipeliyhtiö Fintoto Oy:n yhteistyöhankkeeseen, Olympiaraveihin. Olympiaravit järjestetään 16.4.2005 ja osa niiden ja niitä edeltävän kuukauden Toto-pelivaihdoista lahjoitetaan Olympiakomitealle huippu-urheilun nuorisotyön tukemiseen.

Raviolympiakisan tarkoituksena on tutustuttaa mahdollisimman moni urheiluseuran jäsen alueensa ravitoimintaan. Myös yhteistyöhön valitut olympiaurheilijat, kuten kenttäratsastaja Piia Pantsu, mäkihyppääjä Akseli Kokkonen, uimari Jani Sievinen ja keihäänheittäjä Aki Parviainen ovat näkyvästi mukana toiminnassa.

Tehtävät

Perustehtävä eli Rok-tehtäväKilvassa tehdään erilaisia tehtäviä. Ensimmäinen tehtävä, perustehtävä, on suoritettava 15.10.2004 – 1.3.2005 välisenä aikana. Se on avoin kaikille urheiluseuroille ja kaikille seuroissa toimiville. Rok-tehtävässä tutustutaan alueelliseen ravitoimintaan alueen raviradan luotsaamana. Seurasta on osallistuttava tehtävään vähintään 20 hengen joukolla. Tehtävän tehneiden seurojen kesken arvotaan 5 kpl tuhannen euron toimintarahapotteja. Arvonta tapahtuu 5.3.3005. Nämä viisi seuraa saavat myös automaattisesti osallistumisoikeuden Olympiaravien finaaliin Lahdessa 16.4.2005.

Plustehtävä vaihe 1. Plustehtävään  osallistuvien on pitänyt suorittaa Rok-tehtävä onnistuneesti. Plustehtävässä seuran tulee osallistua Olympiaravien karsintatapahtumiin 19. tai 23. maaliskuuta (Joensuu, Seinäjoki)  tai 2. huhtikuuta (Forssa).  Myös plustehtävässä on oltava mukana minimissään 20 henkilöä/seura. Plustehtävän palkintona on 3 kappaletta tuhannen euron plustoimintarahapottia. Voittajat pääsevät myös osallistumaan Olympiaravien nimikkohevoskisaan 16. huhtikuuta 2005.

Finaali.  Finaalissa palkintona on 2000 euron toimintaraha voittajaseuralle. Finaali käydään Olympiaraveissa 16.4.2005 Lahdessa. Finaalissa osallistutaan nimikkohevoskisaan. Finaaliin päästäkseen seuran on täytynyt suorittaa Rok-tehtävän. Niinikään finaalissakin seuran joukkueen on osallistuttava vähintään 20 hengen porukalla.

Lisätietoa Olympiaraveista ja tarkemmat osallistumisohjeet Raviolympiakisaan: äwww.olympiaravit.fi