Kultahippukisat ruutiaseilla 2005
29.4.2005 klo 12:00

Kesän ruutikausi on ovella ja nyt on myös Kultahippuikäisten aika kirmata radoille!

Kultahippukisat ruutiaseilla 2005

Kultahippujen ruutiasekilpailuita ammutaan pienoiskiväärillä ja pienoispistoolilla. Huom. Kultahippukisoissa puolipitkää patruunaa ampuvan pistoolin käyttö on sallittu, mutta huomioikaa, että Y- ja N-sarjoissa käytetään pitkää patruunaa ampuvaa pistoolia!

Kultahippujen ruutiasesarjat ovat 12 T ja 14 T. Kiväärissä ammutaan makuukilpailu. Pistoolissa ammutaan sarjassa 12 T koulukilpailu ja sarjassa 14 T koulu- ja kuviokilpailu. Joukkuekilpailun tulokseen lasketaan kunkin seuran kolmen parhaan ampujan finaalitulos. Seuraavat kolme kilpailijaa muodostavat kakkosjoukkueen jne.

Kilpailija saa osallistua vain oman ikänsä mukaiseen sarjaan. Ampuja saa täyttää sarjan mukaisen iän kilpailukauden (1.10.2004-30.9.2005) aikana.

Kesä huipentuu Kultahippufinaaliin 13. elokuuta Mikkelissä Kyrönpellon ampumaradalla

Ainoa ehto finaaliin pääsyyn on se, että kilpailija on osallistunut 1.5.-31.7. välisenä aikana vähintään yhteen viralliseen kilpailuun. Virallinen kilpailu tarkoittaa kilpailua, jolla SAL:n tai aluejaoston lupa, ja jonka tulokset on toimitettu liittoon.

Seuran yhteyshenkilön on ilmoitettava kirjallisesti 3.8. mennessä finaaliin osallistuvat kilpailijat sekä Mikkelin Ampujille että Ampumaurheiluliittoon:

Postiosoitteet:
SAL / Riikka Lahti, Radiokatu 20, 00930 SLU
MA / Tauno Tuhkanen, Telkänkatu 13, 50190 MIKKELI
Fax: 09 147 764

Ilmoittautumisesta tulee käydä ilmi seuraavat tiedot: kilpailijan nimi, syntymäaika, ja kilpailu/kilpailut hän on osallistunut.

Huom. Seurojen tulee turvallisuussyistä nimetä ampumapaikalle kulloinkin ampumavuorossa olevalle kilpailijalleen avustaja.

Lisätietoja:

Riikka Lahti, nuoriso- ja harrastepäällikkö