Maarit Lepomäki toinen Bisleyn skeetissä
24.4.2006 klo 12:00

Satakunnan Ampujia edustava Maarit Lepomäki sijoittui toiseksi skeetin kansainvälisessä Bisley Grand Prix –kilpailussa sunnuntaina 23. huhtikuuta Bisleyssä Englannissa. Maarit ampui tuloksen 87, kun hän rikkoi peruskilpailun 75 kiekosta 68 ja finaalin 25 kiekosta 19. Kilpailun voitti britti Elena Little, joka ampui tuloksen 88 (67+21).

Venäläissyntyisen 33-vuotiaan Elena Littlen nimissä on skeetin peruskilpailun ME-tulos 74. Tulosta sivusivat Saksan Christine Brinker ja Kiina Hong Yan Shi kauden ensimmäisessä maailmancupissa 9. huhtikuuta Kiinassa. Maailmancupissa Shi paransi pisteellä Littlen finaalin ME-tulosta, kun Shi ampui uudeksi ME:ksi 97 (74+23). Little on urallaan voittanut EM-hopeaa 2005 Belgradissa ja MM-pronssia 2002 Lahdessa. Lisäksi hän on voittanut yhden maailmancupin kilpailun.

49-vuotias porilainen Maarit Lepomäki on pitkällä ja ansiokkaalla urallaan voittanut muun muassa kaksi maailmancupin kilpailua (2002, 2004) ja sijoittunut toiseksi maailmancupin finaalissa 2004. Hänen nimissään on skeetin Suomen ennätykset: peruskilpailu 72 ja finaali 95. Molemmat tulokset hän ampui viime kesänä 14. elokuuta SM-kilpailussa Laukaassa.

Maarit ampui Bisleyssä myös yleisessä sarjassa. Hän rikkoi 125 kiekosta 115.

Kansainvälinen kilpailu, Bisley, Englanti. Naiset, skeet, 75 kiekkoa + 25 kiekon finaali: 1) Elena Little GBR 88 (67+21), 2) Maarit Lepomäki FIN 87 (68+19), 3) Pinky Le Grelle GBR 84 (63+21).

mv