Pekka Röppänen napsi 10-golfin
8.8.2007 klo 12:00

Pekka Röppänen voitti ampujien 10-golfin maanantaina 6.8. Kangasniemellä. Hän teki Puula Golfin 9-reikäisellä radalla mainion 40 bogeypisteen tuloksen. Sää oli mainio – monelle ehkä liiankin lämmin. Kaikki, parikymmentä pelaajaa, kiersivät kuitenkin urhoollisesti kahdesti Puulan hyväkuntoisen kentän, johon tutustui edellisenä päivänä itse Mikko Ilonen.

Kilpailu jaettiin kahteen sarjaan; ampujien ja yritysgolfaajien sarjaan. Mikkeliläinen Harri Marjala oli kilvan ykkössuosikki. Hän aloitti vahvasti tehden ensimmäisellä kierroksella mainion 39 lyönnin kierroksen. Takavuosien menestyksekkään kivääriampujan toinen kierros ei sujunut yhtä suoraviivaisesti. Pekka Röppänen on vasta muutaman vuoden harrastanut golfia, mutta ampumatausta on kehittänyt kilpailuhermoja ja ne riittivät jopa voittoon saakka.

Yrityspuolella Ampumaurheiluliiton nuorisopäällikkö Riikka Lahti oli tarkin 26 pisteellään. Riikka näytti mallia muutenkin, kun "bägi" kulki kevyesti naisen harteilla. Risto Aarrekivi jäi viiden pisteen päähän.

– Ainakin yritettyä tuli, hikinen toiminnanjohtaja huikkasi palkintojen jakotilaisuudessa.

– Yritetään Vierumäellä ensi vuonna ja tervetulon pyhäinpäivänä ampujien lajiparlamenttiin muistelemaan tätä ja kesän ampumakilpailuja.

Kilpailujen järjestelyistä vastasi Keijo Mäenpää, Puulagolfin toimitusjohtaja. Hänellä on vankat siteet ampumaurheiluun. Mies toimi pistoolilajien lajipäällikkönä vuosina 1993-1996. Puolustusvoimissa hän teki pitkän päivätyön myös kilpa-ammunnan parissa johtaen vielä muutama vuosi sotilaiden kansainvälisiä ampumakilpailuja.

Pistebogey 10-golf: 1) Pekka Röppänen 40 p, 2) Ari Ukkola 39 p, 3) Harri Honkanen 36 p.

Pistebogey SAL-yritysgolf: 1) Riikka Lahti 26 p, 2) Risto Aarrekivi 21 p.

Paras scratch: Ari Ukkola 83.

Lähimmäksi lippua: Joni Silvennoinen.

Pisin draivi: Tero Hovila.

Teksti ja kuvat: Matti Erkkilä