65 nuorta valittiin tehoryhmään
8.12.2007 klo 12:00

Marras-joulukuun vaihteessa järjestettyjen valinta- ja testileirien perusteella tehoryhmän pienryhmien kokoonpanot on vahvistettu.

Nuorten tehoryhmiin on valittu valinta- ja testileirien perusteella 27 uutta nuorta ampujaa. Ryhmissä jatkaa jo mukana olleista nuorista 38. Tehoryhmäläisiä on kaudella 2007-08 kaikkiaan 65. Mukana on kivääri-, pistooli- ja riistamaaliryhmiä. Sama henkilö voi kuulua vain yhden lajin ryhmään.

Valintoihin ovat osallistuneet kaikki tehoryhmävalmentajat yhteistyössä liiton nuorisopäällikön kanssa. Valinnat on tehdy tarkan pohdinnan tuloksena. Valinnoissa on tarkasteltu mm. asennetta harjoitteluun ja omaa motivaatiota, vuoden aikaisempia tuloksia sekä leirikilpailun tuloksia, fyysistä kuntoa, valmiutta kehittyä ampujana, harjoittelun suunnitelmallisuutta ja harjoittelun seurantaa.

Tehoryhmän toiminta perustuu pienryhmäleireihin, joita on 2-4 kertaa vuodessa. Yhteisleirejä, joille kutsutaan kaikki ryhmiin valitut, järjestetään vuodessa kaksi. Testileiri järjestetään syksyllä ja ruutiaseleiri kesäkuussa.

Tehoryhmä toiminnan tarkoituksena on auttaa ja tukea nuoria lahjakkaita urheiluampujia heidän harjoittelussaan ja valmennuksessaan. Nuoret eivät vielä kuulu maajoukkueryhmiin, mutta tavoite on asetettu kilpaurheilussa menestykseen.

Ryhmäjaot