ISSF myönsi ammunnan MM-kisat Espanjalle ja Serbialle
11.4.2008 klo 12:00

Kansainvälinen Ampumaurheiluliitto (ISSF) on myöntänyt kaikkien lajien vuoden 2014 MM-kilpailut Espanjalle ja haulikkolajien vuoden 2011 MM-kilpailut Serbialle. ISSF:n yleiskokous järjestettiin 10.-11. huhtikuuta Kiinan Pekingissä, jossa alkaa ampumaurheilun kauden ensimmäinen maailmancup huomenna lauantaina.

Espanja järjestää vuoden 2014 kaikkien lajien MM-kilpailun Granadan kupeessa Las Gabbiasissa ”Kuningas Juan Carlos I”-ampumaurheilukeskuksessa. Samoilla radoilla on järjestetty kaikkien ISSF:n lajien vuoden 2007 EM-kilpailu ja vuoden 2006 maailmancupin finaali. Espanjan Granada voitti kisaisännyyden äänestyksessä, jossa se sai 87, Kiinan Peking 56 ja Serbia 7 ääntä.

ISSF myönsi haulikkolajien vuoden 2011 MM-kilpailut Serbialle. MM-mitaleista ammutaan ”BG Kovilovo”-ampumaurheilukeskuksessa Belgradissa. Vuoden 2009 haulikkolajien MM-kilpailun järjestää Slovenian Maribor ”Guj”-ampumaurheilukeskuksessa.

ISSF:n kaikkien lajien vuoden 2010 MM-kilpailut järjestää Saksan München. MM-mitaleista ammutaan kisapaikoilla, joilla kilpailtiin ensimmäisen kerran vuoden 1972 olympialaisissa.

– Rakennamme juuri neljättä ja viidettä haulikkorataa. Ne ovat valmiina lokakuussa. Ampujat pääsevät tutustumaan uusittuihin kilpailupaikkoihin 2009, kun järjestämme kaikkien lajien maailmancupin, Saksan Ampumaurheiluliiton pääsihteeri Jörg Brokamp kertoi yleiskokoukselle.